Bukefalos 28 år!

Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Hambo Hur går det med den lille?:laugh: Kommit på något fint namn ännu?
Har du någon liten bild?:d:D känns oändligt långt tills mina ska få just nu :cool:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

:D stora, runda och busiga är mina tjejer :) Det ena stoet har börjat sätta lite juver så nu känns det inte som en evighet längre, kan ju dröja en bra stund till men nu känns det inte evighetslångt kvar :D
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Hon mår finfint !
Hon är ute och leker i snön och väntar på en kompis !
Det andra stoet vill inte alls föla..... hon är "bara" nån vecka över tiden men brukar vara det !
Namn kommer nog att dröja, som sagt mina förslag godtages ej:crazy:
Tyvärr är jag mycket oteknisk och vet ej hur man lägger in bilder.

Inget är som väntans tider, hoppas att det går bra med dina föl.
När var det den första skulle ha ?
Hej från Hambo
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Vilka går stona till i år?
Det är ju dags nu...
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Vad roligt att höra att lille "namnlös";) mår bra!
Haha ok,, ja ibland är tekniken knepig ;)
Mina "tanter" ska ha samtidigt med undantag för en dag (runt sista dagarna i mars):love: om det nu blir som beräknat vill säga:) men dom brukar luras dessa 2 :D Tack så mycket!! å hoppas att det går fint för din andra med!

Ja vem ska man välja i år?? har ett par i tankarna men vill kolla lite först.. Jag brukar vara en sån som inte riktigt bestämmt mig förns precis innan det är dax:p och då har jag nog redan valt hingst och ångrat mig ett par ggr innan och sen kan det mycket väl bli den första jag valde från början :D:bump:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Puttar lite:)
Och hör hur det går för alla med tillökning på väg?
Och givetvis dom som redan fått sina efterlängtade:love:
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Vi väääääääääääntar. Och försöker komma på namn, inte det lättaste.
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Här väntas det med.. vill att det bara ska vara några dagar kvar:D
Men det är ju "bara" strax under 30 dagar kvar:cool:;) Trodde sluttampen skulle gå fort men det känns segt nu..

Nej det är inte lätt det där med namn.. Har dock redan nu 2 namn som jag gillar (gubben har inte haft allt för många invändningar) men då gäller det att könen och färgerna stämmer:love:
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Ena stoet har nu fyllt sitt juver "dock inte helt färdigt än" Har nå kristall likande (gulgenomskinligt) längst ner på spenarna, magen ser ut att ha flytta ner från sidorna å rakt ner i golvet :p
Börjar det närma sig? Hon ska inte ha förns om ca 3,5 vecka..
Tycker hon blivit lite "slappare" bak och vid svansroten ((kanske bara inbildar mig)) Å igår stod hon och krummade rygg ibland och knuslade ur sig nå krystat ljud samtidigt som hon lyfte svansen upp åt sidan sen trampa hon runt lite,, sen stod hon helt vanligt och käka hö :confused:
Det andra stoet som ju är beräknad till dagen efter visar inget alls.. Men hon brukar stå å vissla i ett hörn vid fölvak sen om man blinkar föder hon:grin::angel:
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Har det kommit nån fölis än? För dom tecknen du räknade upp var typiska på att fölningen är nära.
Fast ibland luras dom ju. Mitt sto visade tecken på att föl "när som helst" flera gånger innan det hände nåt. Hon pustade och stånkade i några veckor innan, vi trodde ju hela tiden att "nu är det dax". Lurig hästjäkel ;)
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Nope inget föl än:cool:
Men idag när jag tog in dom så hade hon nått klibbigt på bakbenen (tror på "mjölk") betedde sig konstigt och var mer trampig i boxen, kraftfodret gick ner men höet pillrade hon bara i,, hon stod mest och såg besvärad ut och krummade ryggen samtidigt som hon igen lyfter svansen upp åt sidan, igen tittade lite bakåt, står bredbent.
Tittade på juvret och kände och testade för å se färgen på mjölken och den har blivit vit/genomskinligt grumlig.. :confused:
Dax å vaka?? Får ju göra det på det traditionella sättet jag då det är för långt till stallet...
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Jag hade nog vakat men samtidigt så var detta dom här tecknen mitt sto visade förra gången och då dröjade den ändå nästan 2 veckor till. En aningens segt ;)
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Jo precis, kan bli lite jobbigt i längdensärskillt när jag nog får börja vaka på mitt andra sto strax efter:D
Har börjat hålla lite extra koll och åker dit ett par extra ggr under kväll/natt men inte direkt börjat vaka var 20:e minut än..
Men det är så spännande:love: Snart snart är det dax!! Kan knappt vänta längre:rofl:
Har fått en bild av en liten fux hingst med en massa vitt:d:love:
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Ja visst e det fint:bow::love: Både mamma å pappa är ju fuxar så fux blir det ju:bump: men pappsen har 4 vita å en bläs och mamma har bläs å en vit kota och en vit halvstrumpa.. Men hoppas på 4 vita :d:D
Ja jag vill med ha 2 av samma kön (för enkelhetens skull) men har fått för mig att hon kommer få en hingst.. å den andra ett sto.. så vi får se vad som kommer ut..
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Fuxgaranti alltså, trevligt:D

Vad är det för stam på stona och vilka är dom betäckta med?
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Mr.Wells står uppstallad dit mitt sto ska flytta, man blir ju lite sugen på att låta betäcka men kan ju inte göra det bara för att det råkar finnas en hingst i stallet.

Jag tänkte betäcka med halvblodshingst (Camaro M är en favorit) kanske inte i år men nästa men det lilla jag sett av Mr.Wells så ser han oxå trevlig ut, kanske det kan bli en springare?

Mitt sto härstamning och bild
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Det blev en liten hingst :D Han kom den 14/3 kl.23.15 ca 16 dagar tidigare än beräknat..
Han är en härligt tuff liten kille e: Mirio ue: Diaghlyphard..
Nu väntar jag på att mitt andra sto ska få.. hon har idag gått 333 dagar..
Här är några bilder på liten :love:

Nyfödd
30619215.jpg


ca 2 veckor
30679537.jpg
 
Sv: Föl 2010 (med risk att det redan finns en sådan tråd)

Allegossingen vad gullig !
Kul med en Hingst !

Hej från Hambo
 

Liknande trådar

Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 410
Senast: Pudlan
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 695
Senast: AlmostEasy
·
W
Gravid - 1år Nu är det 11 dagar kvar tills jag får träffa det lilla livet som legat i min mage i 9 månader. En del utav mig är förväntasfull och glad...
2
Svar
27
· Visningar
2 870
Senast: carrin
·
K
Avel Tänkte att efter som det finns trådar om våra fölisar och om deras pappor och andra hingstar är det dags att kasta ett öga på våra fina...
Svar
13
· Visningar
1 864
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp