Status
Stängd för vidare inlägg.
20615850_2073859715973029_6285151976127411286_o.jpg

Var nere och hade pusskalas med Calle Kamel på betet. Nu börjar det släppa mer och mer av den fula fölpälsen. Tycker redan att han börjar likna en tonåring snarare än en fölis. Den kuperade terrängen gör honom gott, han skuttar runt som en annan bergsget bland alla rötter och stenar. Min förhoppning är att de ska slussas vidare ut i den ännu större hagen framöver, där finns det gott om käk ett bra tag till.

Vad stor och ståtlig han ser ut! Både på höjden och bredden. En riktigt rejäl och snygg kille han kommer att bli :)
 
Ojoj vad ni hunnit skriva sen jag var in här

Min lillkille växer för fulla muggar, byter päls lite lätt också. Ett riktigt matvrak precis som mamma sin också Älskade lilla kille!

Jag har varit bortrest men är snart hemma och då blir det lite av hårdträning inför sommarpremieringen, två veckor kvar typ. Är det hopplöst tror ni??

Tänker försöka iallafall!

Kollar visningsgrimmor också och det är svårt, gillar hööks bäst men den är mörkbrun och vet inte om färgen passar honom?

Får man visa i lädergrimma också?
Finns en del svarta sådana men vet ej om det finns någon snyggt?

Vart köper ni era?

Tror mamma får svart träns, har bara svart till henne. Vill ju helst inte ha olika på dom, lr?

Gud så svårt! Blir tokig! Haha
 
20615850_2073859715973029_6285151976127411286_o.jpg

Var nere och hade pusskalas med Calle Kamel på betet. Nu börjar det släppa mer och mer av den fula fölpälsen. Tycker redan att han börjar likna en tonåring snarare än en fölis. Den kuperade terrängen gör honom gott, han skuttar runt som en annan bergsget bland alla rötter och stenar. Min förhoppning är att de ska slussas vidare ut i den ännu större hagen framöver, där finns det gott om käk ett bra tag till.

Tycker till skillnad från många (tycks det som) inte att han är särskilt biffig. Han har ju ett väldigt fint format huvud och långa fina linjer. Är man en kavat hingst måste det ju få synas lite liksom ;) Vilken fin färg han har under fölpälsen dessutom!
 
Tycker till skillnad från många (tycks det som) inte att han är särskilt biffig. Han har ju ett väldigt fint format huvud och långa fina linjer. Är man en kavat hingst måste det ju få synas lite liksom ;) Vilken fin färg han har under fölpälsen dessutom!
Tack! Nä, men jag håller med dig! Under all den där pälsen börjar det dyka upp en riktigt snygg hingstunge med mycket resning och vackert uttryck. Kanske inte det ädlaste jag sett men absolut inte så grov som han såg ut att bli ett tag. Nu måste jag säga att jag är väldigt nöjd med honom, kul höra att du tycker att han ser fin ut! :)
 
Nu har Leia och Tage lämnat seminstationen och åkt på bete hos en bekant i byn. Det finns ett annat sto m föl där och jag hoppas att Tage kan få lite glädje av det andra fölet även om det är lite äldre. Det andra stoet var lite tjurigt först, jagade in mina i en hörna, men när hon insåg att ingen tänkte ta hennes föl ifrån henne och Leia lugnt började äta så lugnade hon sig. Vi stod kvar en lång stund, men sedan hände inget mer. Tage tittade nyfiket på det andra fölet, men lämnade (klokt nog) inte mammas sida.
 
Kort film från när vi släppte tills det blev lite rörigt. Som sagt var, så varade röran bara ett par minuter och sedan var det lugnt och ingen blev skadad.

 
Hurra! Nu är Sören "såld". Inga pengar har bytt händer en men vi har kommit överens om att det blir köp samt ett pris. De är precis den sortens köpare vi hoppades att han skulle hamna hos och förhoppningsvis ser vi honom på det stora arenorna i framtiden om allt går väl :banana: Skulle affären fallera har vi en till köpare som sagt att hon tar honom direkt så det känns säkert ändå.

Super Sören :love:
20664028_463816480653265_3980019665104067095_n.jpg
 
Hurra! Nu är Sören "såld". Inga pengar har bytt händer en men vi har kommit överens om att det blir köp samt ett pris. De är precis den sortens köpare vi hoppades att han skulle hamna hos och förhoppningsvis ser vi honom på det stora arenorna i framtiden om allt går väl :banana: Skulle affären fallera har vi en till köpare som sagt att hon tar honom direkt så det känns säkert ändå.

Super Sören :love:
20664028_463816480653265_3980019665104067095_n.jpg
Grattis Våran är också såld redan när hon var ett par dagar gammal mer för att jag skälv var enormt velig och inte ville sälja
 
20604536_10154915836623067_3091057851517856318_n.jpg

Väntar och väntar. 340 dagar på lördag så det är väl dags när som.
Fullt juver men kommer endast genomskinlig mjölk om man klämmer, alltså dröjer det väl lite till. Hur snabbt kan det gå från genomskinlig mjölk till fölning?
 
Grattis Våran är också såld redan när hon var ett par dagar gammal mer för att jag skälv var enormt velig och inte ville sälja

Grattis till dig med! Skönt att det finns lite sug efter fölungar! Hur hittade ni den köparen/hur hittade köparen er?
Vi hade väntat oss att det skulle ta längre tid med tanke på prislappen, men istället har det varit stort intresse :up::)
 
20604536_10154915836623067_3091057851517856318_n.jpg

Väntar och väntar. 340 dagar på lördag så det är väl dags när som.
Fullt juver men kommer endast genomskinlig mjölk om man klämmer, alltså dröjer det väl lite till. Hur snabbt kan det gå från genomskinlig mjölk till fölning?

Vi hade genomskinlig mjölk och stoet fölade inom 36 timmar. Bekanta har haft ston som fått riktig mjölk ett par timmar innan fölning.
 
Tack :) jo min plan var att bosätta mig i stallet så fort mjölken ändras. Kollat henne varannan/var tredje timme idag. Men nu har det gått så lång tid så jag är orolig att missa det och funderar på att bosätta mig i stallet ändå.
 
Tack :) jo min plan var att bosätta mig i stallet så fort mjölken ändras. Kollat henne varannan/var tredje timme idag. Men nu har det gått så lång tid så jag är orolig att missa det och funderar på att bosätta mig i stallet ändå.
Ca 1,5 dygn från det jag märkte att mjölken fått färg, tog det för mitt maidensto. Hon fölade på dygn 350. :)
 
Hej alla..
Min lilla kille har nog dragit på sig en förkylning, gissar att han blivit kall/blöt nu när jag varit bortrest, den som sett om dom har nog inte tänkt tanken på och ev täcka dom.

Ska ringa veterinären imorgon och se om han ev behöver något, jag vet inte hur man gör med föl?
Han hostar och snorar, men inte hela tiden. Pigg och alert i övrigt och ingen feber.

Har nu fått haft täcke i två dagar och redan mycket bättre med snorandet men fortfarande hostig.

Vill ju verkligen komma iväg på premieringen men så länge han är snorig och hostig så kan jag ju inte direkt åka iväg med dom eller träna :(
Gick en promenad med stallkompisen idag (hon med andra fölet) och givetvis blev det bus och rejs med dom små och han hostade en del då.

Får se vad vet säger imorgon!
 
Grattis till dig med! Skönt att det finns lite sug efter fölungar! Hur hittade ni den köparen/hur hittade köparen er?
Vi hade väntat oss att det skulle ta längre tid med tanke på prislappen, men istället har det varit stort intresse :up::)
Har sett din fölunge och förstår att den inte var svårsåld
En som velat köpa från stostammen i flera år .
 
Lilla busfröken, som jag är moster till :D, har hunnit bli en månad nu. Filmen är ca 1 1/2 vecka gammal.

Ska man verkligen behöva sitta fast i snöre på det här viset, va? :laugh:

Sicken liten buse :p Vi leder dem också sådär, fast istället för att hålla i grimman loopar jag hela vägen runt och håller i stumpen på skaftet och skaftet på andra sidan i samma hand så det blir som en ögla runt hela fölungen, med lite slack upp till grimman så de kan fara runt lite. Vår ena lille i år förstod inte alls om man tog i grimman/huvudet utan slog bredsidan till och vände sig baklänges :grin:

Gå i snöre är definitivt ett dumt påhitt som de till sist bara förlikar sig med :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
358
Senast: Roheryn
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp