Bukefalos 28 år!

Föl födda 2010

Sv: Föl födda 2010

Ang Chi Chi kollar i Plånboken om jag har råd med Gators Dirty Larry, som är mitt första val. Har du någon idé annars får du gärna skriva den:)
Powie är på seminstation och är redo för skick, ägg på 3,7 idag. Har bokat Bertas Wild Rag till henne i år( kanske kan få ett fuxföl el rent av palomino efter henne nu då, har ju haft tre bruna!)
 
Sv: Föl födda 2010

Fanny inte dräktig på 17 dygn:cry:
Morr...
Allt såg perfekt ut men men vi kör en omgång till så fort ägget är redo...
Vill gärna ha tre bäsar nästa år:laugh:
 
Sv: Föl födda 2010

Tja den kombon (chi chi x GDL) har ju varit väldigt bra tidigare så!

BWR är ett bra val! Fattar inte att inte fler kosse/reining folk har upptäckt den hingsten!
 
Sv: Föl födda 2010

Det är en otroligt fin hingst!! Hade planen att betäcka Bellis med honom om hon inte blivit såld:) Att han inte är använd i "kosse-aveln" är konstigt eftersom han har en riktigt bra stam. Men om jag inte tar fel har han väl aldrig startat kosseklasser (?) Kan kanske vara därför? Fin är han i vilket fall och han har en fin typ:laugh:

/LL
 
Sv: Föl födda 2010

*kl*

Nu har jag också blivit med föl!

En Belgisk liten skönhet som jag och min syster köpte på Världsutställningen för Haflinger hästar i Österrike i helgen.

Tillåt mig presentera

Ravenna Von Hafling
född 12 Maj 2010
welthaffie%20066.jpg

welthaffie%20047.jpg


welthaffie%20039.jpg


blivande avelssto och ridhäst (western!)
 
Senast ändrad:
Sv: Föl födda 2010

Här kommer bilder på en av Spökets avkommor. Mamman var märren som var amma till en av våra föl förra året.
37134_1276174682.jpg

83296_1276174681.jpg

52622_1276174675.jpg
 
Sv: Föl födda 2010

Vilken fin liten spökbebis...:love:

Kan berätta att Fannys doter och FF är bästisar....:D
 
Sv: Föl födda 2010

kl
Sandy är idag 17 veckor gammal redan. Har sista månaden bara fått gått i sin hage med sin mamma och bara vara föl. Dock gillar jag inte att hon kommer i full galopp och gnäggar så fort man vistas ute i trädgården eller på stallplanen. så mina funderingar på att leta kompisar bestämdes tillslut.Tanken har legat där ända från början men jag vill så gärna ha henne kvar hemma,hon är ju så lätthanterlig och allt och framför allt mitt första föl. Men nu börjar det ta på betet och man märker att hon skulle nog vilja leka med andra i sin ålder. Så idag var vi iväg och kikade på ett ställe bara några mil bort och nästa vecka kommer Sandy få två stoföl kompisar på 2 månaders ålder. Så snart väntas första lastningen med fasa.

sandy002.jpg

sandy001.jpg

bilar077.jpg

sandy019.jpg
 
Sv: Föl födda 2010

Filmade våra småtjejer lite igår. Mest för att jag ska träna på att sätta ihop filmer, så ta det för vad det är. :cool:

Musiken på youtube vill inte funka så ni får tralla en egen sång till tillsvidare. :angel: Annars är det valda stycket "when the saints go marchin in" :D

Kajsa 3 månader och Claudia 2½ månader

http://www.youtube.com/watch?v=2kxVfL9HPY4
 
Sv: Föl födda 2010

Jättefina båda två!!

Sandy har nu fått namnet She`s Got The Look! 5 månader på Onsdag och kunde tyvärr inte åka iväg på fölbete. MEN istället så har vi fått förmånen att låna 2 ha hage angränsande till våran mark och med en del kvigor som grannar. Härligt att få ha henne kvar hemma + kvigträning med.
 
Sv: Föl födda 2010

Ja visst är han väl söt den lilla Filur som han kallas efter alla sina eskapader.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag har ett föl som är 15 dagar gammalt idag. Hon föddes med fölsjuka och vi har varit på Ultuna och spolat leder osv när hon va 3...
Svar
1
· Visningar
676
Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Mia_R
·
Avel Jag gör ett försök för att se om det möjligtvis finns någon annan som har erfarenhet av detta. Ett litet frieser hingstföl föddes idag...
2
Svar
28
· Visningar
7 270
Senast: palle
·
  • Artikel
Hästnyheter OS-finalisten i fälttävlan, Pandora Emm xx, har fått sitt första föl. I morse föddes ett brunt hingstföl e Click and Cash hos familjen...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: Gunnar
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Häst med eksem
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp