Föl födda 2010

Sv: Föl födda 2010

Det är jättesvårt, jag har haft Bellis i 6år med både med och motgångar. Jacki har blivit hur social och go som helst.

Men jag har nog hittat ett superhem åt dem och vi kom bra överrens och vi är välkomna dit när vi vill:laugh: De ska behålla jacki för framtiden eftersom hela familjen håller på med quarters och tävlar. Bellis ska användas till lite lätt promenadridning och tas lite föl på. Men först och främst verkade damen som köpte henne helst bara ha en och titta på:D
En annan toppengrej va att de hade 2föl i samma ålder på gården som Jacki kan busa med:bump:

Så för den sakens skull är jag glad, men samtidigt värker det i hela kroppen när jag tittar ner mot deras hage. Men De kommer få det bra:love:

/LL
Tackar för kramarna!
 
Sv: Föl födda 2010

Det låter som om du har fått till en jättebra lösning. Kul med kompisar med till fölis :D
Hoppas det känns bättre sen när allt är klart, det är alltid jobbigt mitt i separationen :(
Kram :)
 
Sv: Föl födda 2010

Jag pratade precis med de nya ägarna, nu hade de inte långt kvar och Bellis stod som ett ljus i trailern och Jacki hade legat ner det mesta av resan:)

Allt verkar ha gått super! (hade visserligen varit några funderingar i tullen men det löste sej)
Damen som köpt henne va helt lyrisk över hur snälla de va:love: (finns inget stabilare att köra i trailer än 650kg Bellis:D)

Så nu väntar jag på samtal ifrån dem imorgon bitti:)

/LL
 
Sv: Föl födda 2010

Det känns bra, själva transporteringen har jag inte varit bekymrad över alls. Bellis är lugnet själv i trailer (kan stå där i dagar verkar det som, bara det finns mat:D) och det blir ju tryggt för fölet:) De hade varit så snälla så.

Men va tomt det va i hagarna i morse..

Nu väntar jag bara på att de ska ringa!

/LL
 
Sv: Föl födda 2010

Lite nya bilder på bebisarna.
Powwows Girl Power
PowwowsGirlPower010.jpg


och en till
PowwowsGirlPower011.jpg


Hon är nu 3 veckor gammal:love:


Och så nya lilla "Pärlan"
Chi´s Pearled Charisma
ChisPearledCharisma012.jpg


ChisPearledCharisma003.jpg
 
Sv: Föl födda 2010

Här är mina charmtroll.

"Kajsa" född 23 april, växer så det knakar!



Album

Film (någon dag gammal)


Och "Claudia" född 2 maj. Hon står just nu på djursjukhuset efter en operation så jag har inga supernya bilder på henne men hoppas få hämta henne i slutet av veckan! :love:



Album

Film
 
Sv: Föl födda 2010

Jo hon bakade lääänge, trodde hon skulle gå ett helt år:crazy:

Allt gick toppen bra med bådas fölningar :)
alltid lika skönt när det är över!

Nu väntar jag besked om Fanny på torsdag, 16 dygns koll om hon tagit sig
* håller tummarna*

Nu grunnar jag bara på om Chi Chi och Powie med ska få ha "herrbesök"
:angel:

Hur har det gått för ditt gammelsto, såg att fölis var på sjukstugan - vad har hänt?
Antar att du inte hunnit betäcka än då?
 
Sv: Föl födda 2010

Jotack, "gammelstoet" mår bättre än någonsin, som hon alltid gör när hon är dräktig/har föl. Det är inte hennes fölis som är på sjukan, hennes föl är det aldrig några fel på :D Det är hennes som är högst upp i mitt inlägg, Kajsa Kavat!

Claudia hade en extrem ovanlig medfödd åkomma, en inre missbildning i örontrumpeten som inte syntes på en gång. Jag diagnostiserade henne själv men det är såpass ovanligt att veterinärerna jag mailade inte ens svarade på mina mail. Som tur var har jag en bra hemmavet som vet att jag inte är en självdiagnostiserande hysterisk hästägare :grin: och kontaktade sina kollegor så jag fick komma in i tid och nu är hon opererad och ska bli 100% återställd! Men det var nervöst ett tag eftersom ingen kunde svara mig på hur bråttom det var att åtgärda, vad som kunde hända osv -jag läste mig själv till allt på internet och det enda botemedlet är operation, vilket inte så många i Sverige kan göra. Dom flesta veterinärer har aldrig ens sett ett fall i verkligeheten :cool: Jävligt osannolikt att nåt sånt händer liksom, men tur man har en bra magkänsla o en stor portion envishet i dom där lägena! :D
 
Sv: Föl födda 2010

Luftfyllda påsar bakom ganasherna och emellanåt ansträngd andning, i övrigt opåverkad fölunge.

Sök på Guttural Pouch Tympany så hittar du lite bilder...
 
Sv: Föl födda 2010

Tack tack!
Tyvärr ska jag inte behålla någon av dem, de ska säljas....:cry:
Men man kan ju inte ha hur många som helst tyvärr.....
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag har ett föl som är 15 dagar gammalt idag. Hon föddes med fölsjuka och vi har varit på Ultuna och spolat leder osv när hon va 3...
Svar
1
· Visningar
675
Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Mia_R
·
Avel Jag gör ett försök för att se om det möjligtvis finns någon annan som har erfarenhet av detta. Ett litet frieser hingstföl föddes idag...
2
Svar
28
· Visningar
7 270
Senast: palle
·
  • Artikel
Hästnyheter OS-finalisten i fälttävlan, Pandora Emm xx, har fått sitt första föl. I morse föddes ett brunt hingstföl e Click and Cash hos familjen...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp