Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Highness tar säkert hand om den lille nu! Lider med er...

Tröstkramar!
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Det var tråkigt att höra:( Men ni har ju gjort allt ni kan och lite till! Jag beundrar verkligen ert arbete med den lille! Ibland måste man ju fatta tråkiga beslut. Men det var säkert helt rätt. Det var skönt att ni fått en frisk fölunge nu, lycka till med den.
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Beklagar verkligen att ni förlorade honom efter att ha kämpat så hårt.:cry:
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Oj vad tråkigt att det gick så...
hoppades och trodde att det skulle gå vägen!

Grattis till den andra lilla i alla fall!

//Tina
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Beklagar verkligen...men ni gjorde allt ni kunde. Mer än vad många av oss andra kunnat göra. Vi andra kanske inte ens klarat fölungen o stoet från fölningen.
Skönt att den nya fölungen mår bra. Vem är den efter?
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Tack alla för ert stöd!
Så länge det bara var benen som var problemet trodde jag också att det skulle kunna gå vägen. Men de är ju så känsliga de små liven och det blev väl för mycket stress med senor som gjorde ont (det måste ju kännas endel när man tänjer ut dem så), mediciner och att helt enkelt inte kunna stå, gå och dia själv. Föl får väldigt lätt magsår, men många läker ut snabbt med behandling. Men framför allt de som sitter i nedre delen av magen har sämre prognos och det var kanske ett sånt han hade. Jag tyckte inte att det var någon idé att köra in honom till Skara och göra en gastroskopi, för det hade ju inte ändrat något för hans skull nu utan bara förlängt plågan.
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Ja, så försöker jag också tänka - vi klarade ju i alla fall stoet. Vi kunde ju ha stått där utan bde sto och föl om det velat sig illa.

Den nyfödda är efter Bocelli. Pigg och frisk, visserligen lite X-ig och hänger lite i knäna, men det tror jag rättar till sig ganska snart. Långbent, men mycket mindre än Corlenskyfölet som verkligen var stor och långbent märker jag nu när jag jämför.

Hur är det med din fölunge som stod på tå? Har han rättat till sig helt, eller?
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Åhh, vad ledsamt !

Ni klarade iallafall stoet efter det svåra felläget, men det är en klen tröst antar jag. Ni har ju kämpat så för lillen. Som sagt hade det "bara" varit benen....

Grattis iallafall till den nya lillen !
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Verkligen jättetråkigt med fölet. Men man kan inte göra mer än allt.

Fick bara en lite tankeställare av artikeln i Ridsports avelsextra om felställda föl och dagens långbenta hästar. Är det kanske att vänta att sånt här blir vanligare med vårt långbenta ideal?
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Många tröstkramar till er som kämpade så tappert, men ibland hjälper inte det.

Grattis till er nya fölunge, och hoppas att han kan lätta lite på sorgen i alla fall.
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Åh nej :cry: , jag är jätte ledsen!
Men ni har gjort allt ni kunnat :bow: , och ibland räcker inte ens det.

Grattis till den nya bäbisen i alla fall!
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Jag har följt tråden på avstånd och hållt tummarna för den fine hingstungen. Himla tråkigt att det inte gick att rädda honom. Men ni måste ju känna att ni gjort allt som stod i er makt, och det måste vara lite skönt i eländet. Lycka till med den friske fölungen..
Kram U
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Beklagar! Jättetrist för er! Hoppas allt går bra med resten av pållarna i år!
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Jag beklagar verkligen. Ni ska ha en eloge för allt ert kämpande. Det är inte många som skulle kämpat så länge som ni. Ni tog säkert rätt beslut angående den lille hur tungt det än känns. Hoppas den nya fölungen kan få er att känna er lite bättre tillmods. Kram /AFF
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

ÅH! Verkligen jättetråkigt... :cry:
Är väldigt ledsen för eran skull... Var oxå övertygad om att han skulle klara sig...

Hoppas allt går bra med nya fölisen nu! Lycka till! :)
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Vi tänker på er! Har följt er genom tråden och lider med er.... Vi har själv sto med föl stående på Skara djursjukhus, de har stått där över en vecka nu. Extra kul när man inte kan åka och hälsa på *suck*

Vet att det är tufft men försök lägga det bakom er och gläds åt det friska fölet som busar runt. Tänker på er!

Kramar / Fia
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Jo han har korrigerat sig självt jättebra. Han sätter nu ner hela hoven korrekt. Hovis o vet hade rätt att jag skulle ha is i magen.:)
Däremot är han ju så stor o knotig i kroppen så det tar lite längre tid för honom att växa i kroppen än vad det gjorde för stofölet.
Men det börjar arta sig det också.
Misstänker att han blir skimmel... anar en ljusare ring runt ögonen idag.
Men man får ju inte komma så nära...så vi får se senare om jag sett rätt...;)
 
Sv: Fölungen med kontraktur i carpus och kotor

Usch så tråkigt, jag hoppades verkligen att det skulle gå vägen för er. :cry:

Inbillar jag mig eller har det varit ovanligt mycket elände i år? Jag känner de som förlorat både ston och föl i år och sett några krokiga föl med oviss prognos, eller är det bara för att vi själva förlorat ett föl som man lägger mer märke till sånt här?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp