Bukefalos 28 år!

Fölvisning 2011

Hippocampus

Trådstartare
Idag tittade jag på fölvisning och blev imponerad av ett föl efter JJ Rayban samt ett föl efter Heartbeat! Ska se om jag kan ladda över film.

Har ni varit på några visningar och vad fick ni för intryck?

Nu har jag äntligen fattat varför man lär sina hästar skritt, trav och galopp muntligt, så "lätt" det såg ut när visaren bara sa "galopp" till stoet och hon fattade direkt än andra som sprang runt med långpisk hela tiden :D
 
Sv: Fölvisning 2011

Vi ska visa en fölunge imorgon, riktigt fin är den! Vi har bara haft den och kunnat träna i två dagar, men den är såpass välhanterad sedan innan så det ska nog gå bra! Fölet är e. Cabachon och mamman är e. Quite Easy - Krocket, vann treårstestet i Flyinge förra våren med 50p.
 
Sv: Fölvisning 2011

Jag skulle ha visat min fölis i helgen men hon har besökt Ulltuna och vi hämtade hem henne i dag. Är faktiskt lite förb-nad över att jag när jag ringde för att avanmäla fick beskedet att jag inte skulle få några pengar tillbaka. Min fölis hade den dåliga smaken att bli sårskadad efter att tiden för att återta anmälan gått ut. Det fanns alltså en sista tid för att man ska få tillbaka avgiften oavsett varför man avanmäler. Nästa gång ska jag verkligen tala om för mina hästar i god tid innan visning att om de ska skada sig se till att det händer tidigare. Man kan tycka att lite medkänsla i ett sådant här fall skulle vara på sin plats men inte då.....:devil:

Aja vi ska i alla fall visa kompisens häst e. Cohiba på söndag! Återkommer med resultatet.
 
Sv: Fölvisning 2011

JJ Ray Ban = :bow:
Han är den gångartshingst som står högst på min lista :D Min kompis har betäckt sitt Cortez-sto med honom, blir kul att se vad som kommer ut nästa år :D

On Topic
Ska visa min unge imorgon, är så nervös så jag knappt kunnat sova...
 
Sv: Fölvisning 2011

Här kommer ett kort klipp på JJ RayBan-ungen.

http://www.youtube.com/watch?v=N5LAasQPpog

Född 15/5, i kritiken fick den välpropotionerlig (stavning?), lågt ansatt hals, lång manke, sluttande kors, mycket fin trav, framförallt bakbensmekanik, bra galopp ramlar dock på bogarna. Bra ledgångar.
878 897

Fölet är efter JJ RayBan-First Wish-Dream of Heidelberg II.
 
Sv: Fölvisning 2011

Vilken liten karamell! Och så fint han sprang med mamma :) Min yrhöna blir inte visad för hon springer åt andra hållet :D
 
Sv: Fölvisning 2011

De flesta föl brukar hänga mamma i hasorna när de kommer till nya ställen oavsett hur självständiga de är hemma.
 
Sv: Fölvisning 2011

Inte min dam. Hon drar på seminstation och även när vi åkte till en ridbana för prova henne :o
 
Sv: Fölvisning 2011

kl
Är det någon vänlig själ som har en videokamera att filma mitt föl med i Fjälkinge den 28aug???:o
 
Sv: Fölvisning 2011

Var för långt bort. Eller ja enda Fjälkinge jag hitta var nere i Skåne.. och det var en bra bit nedanför Jönköping ;)
 
Sv: Fölvisning 2011

På söndag ska jag visa bägge mina 2 småttingar =9 ska bli kul å se vad dom säger om mina kosse bebisar =)
 
Sv: Fölvisning 2011

Håller tummarna för er imorgon! Ska bli roligt att höra hur det gått för er sedan:)

kl.
På söndag åker jag till Björkvik och kollar fölvisningen där, Bellagio bebbe startar där. Ska bli kul att se lite föl så kan man jämföra med sin egen prins hemma;)
 
Sv: Fölvisning 2011

KL

Idag ska min Celia e Lambourgini - Ceylon visas på Stjärnborg. Jag gör det mest för att det är roligt och jag ska inte sälja henne så jag är inte beroende av bra poäng. Tyvärr så är hon den enda av sin mors avkommor som är inkorrekt, de andra har varit nöjaktigt korrekta trots en hjulig mamma.
 
Sv: Fölvisning 2011

kl

Visade min Algot-unge idag! Han är ju bara 2 mån men ville ändå visa. Han brydde sig knappt om mamma alls, tyckte det var roligare att hälsa på publiken, och domaren... :cool: Men det gick bra! Är jättenöjd!!

Typ: Ädel, ngt outvecklad - 8
HHB: Vackert huvud, rak, något lågt ansatt hals, liggande bog, sluttande kors - 8
Ext: långa kotor, i övrigt välbenad - 7
Skritt: Tacktmässig, avspänd - 8
Trav: Taktmässig, lätt med god bakbensaktivitet - 8
Galopp: Vägvinnande, lätt, spänstig med god balans och energi, kunde komma mer genom ryggen - 8

47p och Klass1!!

Domaren berömde även mitt sto, när han presenterade fölet sa han:

"Cloud Connected, hingst e: Algot u: ett VÄLDIGT vackert fullblodssto, sådana fullblod hittar man inte ofta, hon har nedärvt sina utmärkta gångarter till sitt föl, som får följande kritik...."

Sedan frågade han om hon var betäckt igen, när jag sa nej och att jag funderade på att betäcka om henne nästa år sa han "GÖR DET!"

Är ju fantastisk kul att få höra så fina ord om sin häst! Började nästan gråta!!
 
Sv: Fölvisning 2011

Tack!! (OT: Du kommer kanske starta egen avelsverksamhet snart, vet inte hur länge du kan motstå hingsten ;) )
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 322
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 667
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 810
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
914
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp