Bukefalos 28 år!

Fölvisning 2011

Sv: Fölvisning 2011

WOW! Grattis till både dig och SWB!!! ingen bild på ditt föl från sidan, Victovie?? har aldrig sett ett föl med 10 på typen. :D
 
Sv: Fölvisning 2011

Grattis igen SWB och grattis victovie, hon är verkligen superfin:d. SWB jag tycker som jag sa tidigare att du skall åka till riksför, han är ju verkligen jättefin:love:

Jag har också visat på Gotland idag, och Blingh Bling e: Lingh - Briar började sin poängrad superbra med 9 9, sedan tyckte domarna att hon var i tillväxtfas som återspeglade sig i resten av sifforna, 6 6 8 7, alltså
9 9 6 6 8 7 = 45p. Är lite frågande till poängen på benen, där det som kommentar står i utvecklingsfas. Domaren sa som kommentar när han tittade på henne att hon är lite utåtvriden i framstället som kommer att bli bra när hon växer och breddar sig, upprät i kotorna och att framknäna var lite "stora" (tillväxtsonerna), men men. Här kommer lite bilder

blinghfolvisn2011_5.jpg


blinghfolvisn2011_1.jpg


blinghfolvisn2011_2.jpg


Mamma häst är ganska fin hon också
brindisifolvisn2011_1.jpg
 
Sv: Fölvisning 2011

Åhh, så förvånad jag blev - NOT !

Vad häftigt, jag tycker det är så häftigt med din stostam att jag måste tjata om det en gång till !

Nu vet jag tre 51 poängsföl - men har inte hört om någon med ännu fler poäng ! Om ni alla tre ska visa på riks blir det sannerligen en strid på kniven.

Haha, tack så mycket!! Känns kul att få en 10a på Fia och veta att vi har ett föl till hemma som vi anser är ännu snäppet vackrare :)!
Jag vet att LN's (36):a Scientia (e.Temptation - Sandro Hit) har fått 52poäng, iövrigt vet jag inte om det finns föl som fått högre iår. Men du tänkte kanske främst på buke? :)


Tack så mycket allihop! :bow:
 
Sv: Fölvisning 2011

Flott fölunge! Vad ligger mer bakom än Briar som har gett den gula färgen?


*kl*
Var hittar ni förresten snygga, hållbara föl/showgrimmor i läder? Helst utan de runda gräsliga spännena, fina men tycker de är så omständiga o tar mkt längre tid att spänna med - smidigt och snabbt ska man kunna göra det med otåliga små föl.


theJohanna: Här kommer en bild ifrån sidan :)!
318289_10150264534610951_717330950_8110588_6743167_n.jpg
 
Sv: Fölvisning 2011

stort grattis!
vad roligt att den söta och inte den du kallar den snygga fick visa sig så fint!
Ser också fram emot att få se henne i framtiden. :)
 
Sv: Fölvisning 2011

Åh man blir ju så nyfiken på vad Linnea skulle fått för poäng! Borde ju varit en 10 på typen på den med-och hon borde kunnat ge Scientia en match för poängen:p!
 
Sv: Fölvisning 2011

Grattis SWB till det fina fölet :)
Var inne och kikade på din hemsida och upptäckte att din Walza och mitt sto kommer bli stallkompisar, min är dock redan på plats ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fölvisning 2011

Jag visade oxå en på Plönninge i lördags och det va lite skrattretande eftersom de flesta fick samma på 3 första bedömningspunkterna alltså 8,8,8....
Ngt tåvida va det i år,de andra åren vi visat har de varit parallellförskjutna,haha.

Lite dåliga poäng tyckte vi i Plönninge,vet inte hur det gått i resten av länet då Halländska hästavelsförbundet inte orkat lägga ut resultaten,dåligt!

Ska bli spännande att se om någon gått till riks från Halland ju...

Tror att jag ska tänka länge och väl om jag ska visa överhuvudtaget mer,synd bara om hingsthållarna som inte får nån publicitet av sina hingstar om vi väntar till de är 3,resp 4 innan vi visar dem....:crazy:

Den jag visade fick 8,8,8,7,7,7, alltså 45 poäng som de flesta där....
Poängen på galoppen stämde dåligt med kritiken som löd: rytmisk,välbalanserad och elastisk,hm

Jag visade också föl i Halland (Kungsbacka) jag och många med mig blev väldigt förvånade och besvikna över de låga poängen... Har skrivit till både den regionala föreningen och asvh ang detta. Det är nog många som inte tänker visa sina föl i Halland nästa år vad jag förstår. Nog är det väl lite märkligt att endast ett av 51 går vidare till riks och det med minsta marginal. Trist... Poängen vi fick stämde inte heller med vad som sades.
 
Sv: Fölvisning 2011

Grattis SWB till det fina fölet :)
Var inne och kikade på din hemsida och upptäckte att din Walza och mitt sto kommer bli stallkompisar, min är dock redan på plats ;)

Tack!
Vi har anmält oss vidare till riksföl på Strömsholm och ev. skulle Anna som köpt Walza dit och kolla.
 
Sv: Fölvisning 2011

Spännande, lycka till! Han var verkligen snygg, man blir lite lätt sugen ;)
 
Sv: Fölvisning 2011

Jag visade också föl i Halland (Kungsbacka) jag och många med mig blev väldigt förvånade och besvikna över de låga poängen... Har skrivit till både den regionala föreningen och asvh ang detta. Det är nog många som inte tänker visa sina föl i Halland nästa år vad jag förstår. Nog är det väl lite märkligt att endast ett av 51 går vidare till riks och det med minsta marginal. Trist... Poängen vi fick stämde inte heller med vad som sades.

Nä jag visar nog ingen här i Halland nästa år!!!
Vi kan ju inte ha så dåliga föl i hela Halland så bara ett hoppstammat föl går vidare med 48 poäng till riks!!!
Bra att ni skickat in en skrivelse,vi tänker oxå göra det!!
Bye the way-mina föl här hemma är ursöta och rör sig kanon :idea:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 564
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 722
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 826
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
936
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp