Bukefalos 28 år!

För gamla rom?

Comfort

Trådstartare
Jag köpte för nåt halvår sen två st honor (svärdbärare) och en hane.
De gjorde sitt jobb bra men tyvärr överlevde inga yngel.
Hanen dog för snart två månader sen, och i samband med det såg jag att de hade rom, båda honorna.
Skaffade ingen ny hane förrän förra veckan, och honorna har rommen kvar (obefruktade). Hanen är på dem så gott han kan, men jag undrar nu om romen är för gamla för att befrukta? Har honorna kvar romen även om de inte blir befruktade? jag antog att de ´skulle släppa dem efter ett tag.

(heter det eg rom när de har de i sig och föder levande? hmm)
 
Sv: För gamla rom?

Svärdbärare har förrådsbefruktning och kan själva välja att befrukta sig flera ggr utifrån en enda parning.
 
Sv: För gamla rom?

fast det konstiga är ju att äggen har funnits i så länge utan att vara befruktade? de är väldigt ljusa så äggen syns väl, och än är det inga ögon i dem, eller kan det bli så?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 351
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 160
Senast: warg
·
Däggdjur Var och hämtade två kaniner idag, hos två olika personer. Den första var jag och hämtade idag på morgonen, den skulle ha stamtavla (både...
Svar
4
· Visningar
1 533
Senast: lilstar
·
Övr. Katt Hej, Jag har nog skrivit om denna katten innan tror jag men jag kan berätta om situationen igen. Katten det handlar om fick vi när...
Svar
13
· Visningar
4 825
Senast: Brynas_bruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp