Föräldraledighet

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MillyM

Kan båda föräldrarna vara föräldralediga samtidigt, för två olika barn?
Tex jag för sonen och min man för dottern.
Nån som vet om det funkar?


MillyM
 
Sv: Föräldraledighet

jag tror att det går för att jag vet ett par som for till Thailand i sex veckor och de hade då sparat föräldraledighet för båda barnen vilket de tog varsitt om jag inte missförstod dom.

Javan
 
Sv: Föräldraledighet

Det stämmer att man kan göra så. Jag frågade på FK.

Min man tog ut äldsta barnets garantidagar på lördag och söndag, när han jobbade mån-fre. Detta gjorde han medan jag var hemma med yngsta barnet på heltid.
 
Sv: Föräldraledighet

Så om man får tvillingar kan båda vara hemma för vars ett? Trodde inte jag :o
 
Sv: Föräldraledighet

Det låter ju jättebra!

Tack för era svar.


MillyM
 
Sv: Föräldraledighet

Japp, det kan man! Och tur är väl det, för man får FÄRRE dagar totalt för ett par tvillingar än om man får två barn separat.
 
Sv: Föräldraledighet

Nu har jag anmält att min man ska vara föräldraledig och vi har fått hem papper.

Men det står ju bara hur många dagar vi redan tagit ut. Inte hur många vi har kvar!

Borde det inte vara det som är intressant att veta? :smirk:

Hur många fulla dagar har man?
Vi har tagit ut 358 stycken, så hur många har vi kvar?


MillyM
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 761
Övr. Barn Har beslutångest över var vi ska ha den. Vet inte om jag vill ha den på samma ställe som förut, det är svårt för dottern att se allt...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: cherie
·
SGI
Övr. Barn Vi sitter här hemma och planerar resten av föräldraledigheten, och inser… vi har inte skyddat min mans SGI. Har varit alldeles för...
Svar
10
· Visningar
1 411
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
652
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp