Bukefalos 28 år!

Fördel/nackdel med 2 valpar

elmelts

Trådstartare
har en kull valpar där jag kommer behålla minst 1 tik i. Men skulle vilja höra hur ni haft det när ni behållt/köpt 2 valpar samtidigt.
 
Sv: Fördel/nackdel med 2 valpar

För mig har det i alla fall funkat bra att ha flera jämnåriga valpar samtidigt. Bara man har tid & energi att lägga ner på ensamtid med de enskilda valparna så är det ingen fara anligt mig :laugh:
 
Sv: Fördel/nackdel med 2 valpar

Har man mycket tid, så brukar dom ha stor glädje av varandra verkligen! Men jag har märkt att dom ofta tyr sig lite mer till varandra än "normalt" och att man således får fokusera på att träna, promenera och umgås med dom isär också - så att det inte blir problem i högre ålder.
 
Sv: Fördel/nackdel med 2 valpar

För oss har det fungerat väldigt bra. Vi köpte två valpar från samma kull, dessutom hanar. Det man behöver vara förberedd på är givetvis att det kräver mer tid, plats, kostar mer och kan kräva en del planering. Men, vi har inte ångrat oss trots flertalet varningar. Vi var förberedda. Det tror jag är det viktigaste ....
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 362
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Elvasaga
·
Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 069
Senast: Luff
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 142
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp