Bukefalos 28 år!

Föreningar och arvoden

Nebraska

Trådstartare
Jag är involverad i några olika föreningar. De är alla rätt lika stora i verksamhet med mindre än tio anställda. Jag håller på att kolla på styrelsernas arvoden och de varierar en del. Från noll till 15 000/år för ordföranden och 500:-/ per sammanträde. Jag skulle gärna vilja ha inblick hur det brukar se ut med arvoden för styrelser.
 
det ser rätt olika ut överlag, precis som i de du ghar inblick i.

en länsorganisation har inget styrelsearvode men timarvoden om 180 kr och hel dag 1800. Heldagsarvode utgår till valberedning och revisorer. Ingen anställd.
En annan länsorganisation har inga styrelsearvoden alls. . Ingen anställd.
En annan länsorganisation har 10.000 att fördela inom styrelsen och 300 kr per sammanträde. Ingen anställd.
En riksorgaisation jag känner till har 75 000 till hela styrelsen att fördela inom sig. Inga sammanträdesarvoden. 5 anställda på nationella kansliet.
En annan riksorganisation har 300 kr per sammanträde till styrelsen och en större summa (minns inte storlek) till ordföranden.

Kort sagt är det väldigt olika beroende på historia och organisationens ekonomi.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 738
Senast: Paddington
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 699
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 735
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp