Förpackningar med ojämnt antal produkter i

Tvättar du håret så sällan att du måste lösa upp smutsen innan du kan få bort den?
Jag kör också två gånger, har inget att göra med hur ofta jag duschar men det känns fräschare. Hellre en gång för mycket liksom.

Tycker också balsam är bra drygt och det tar en evighet att göra slut på en flaska. :p
 
Det här stör mig. I-landsproblem deluxe.
Som exempel: jag har 2 hundar. Väldigt många godisförpackningar har 3,5,7 godisbitar. Varför? Varför inte ett jämnt delbart antal? Har man en hund kvittar det. Har man 3 hundar så räcker ju inte 5 bitar till att ge 2 var ändå.
Likadant med en påse lussebullar som har 5 bullar. Varför inte 6?

Sen hela grejen med att förpackningar med korvbröd ofta inte matchar antal på förpackningar korv är en helt annan sak.
jag har senast idag funderat på varför Pågens gifflar säljs i förpackning om TRETTON... Det är ju liksom inte jämnt delbart i någon annan familj än en deltagare i familjen annorlunda, med 11 barn... :meh:
 
Det står som instruktion på schampoflaskan. Och jag är lärd att göra så för att hårbotten ska bli ordentligt ren.

Ok. Inte på mina shampoflaskor. Minns att det var en trend att göra det på 70-talet när jag var barn men att det också var i media att det var en myt för att shampoföretagen ville sälja mer.
 
jag har senast idag funderat på varför Pågens gifflar säljs i förpackning om TRETTON... Det är ju liksom inte jämnt delbart i någon annan familj än en deltagare i familjen annorlunda, med 11 barn... :meh:
När jag var barn fick man inte ta mer än en eller två från farmors fat - även om det fanns fler kvar i påsen.
Hemma där vi var tre så delades alla fyrpack (vilket jag minns som vanligt förekommande) så att vi fick en var och den sista skars i tre bitar med kniv.
Eller att mamma lät oss få den att dela på. Viktig regel att den ena skar och den andra valde del först. Gör man inte så i familjer längre? :confused:

Så pedagogiska skäl till att ha tretton för att alla familjer ska få möjlighet till träning av viktiga sociala färdigheter.:idea:
 
Jag älskar att du vet hur många gifflar det finns i en förpackning. :D
imponerande att du har räknat!
Jag måste köpa en påse och kontrollräkna...
:rofl::laugh:
I en familj med fyra barn behöver man ha koll på sånt...
(särskilt när mannen i huset är uppvuxen med millimeterrättvisa, dock bara ett syskon)
Och jodå, visst tas det fram en kniv för att dela den sista - i fyra mikroskopiska j***a bitar... :meh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp