"Försäkra upp" hästen

Sv: "Försäkra upp" hästen

Vimsan skrev:
Det är ju inte bara livvärdet man vill försäkra, det är veterinärvården. Det är väl ändå viktigast att man kan erbjuda sin häst den vård den behöver om den blir sjuk. inte att man får en massa pengar när den dör.


ja självklart är det viktigast. Pratar vi lite billigare hästar så förstår jag också resonemanget. men allt över 30.000 skulle jag anse värt att ha en livförsäkring på, då jag skulle vara intresserad att iallafall få tillbaks lite pengar att bidra till en ny häst, om avlivning skulle måsta ske...
 
Sv: "Försäkra upp" hästen

Precis, skönt att ha en grundplåt till en ny häst om olyckan skulle vara framme. Sen ska man räkna med att avlivning, om man inte har utökad vård, kostar en hel del med, o att försäkringsbolaget ska ha betalt avtalsåret ut, från det datum du teckna försäkringen. så det dras på livvärdet innan du får det utbetalt :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 153
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 782
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 963
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp