Försäkring/betalningssätt?

Heulwen

Trådstartare
Brukar ni vara tvungna betala årspremien i förskott? Kan ni dela upp det på månadsbetalningar i ert bolag?
 
Sv: Försäkring/betalningssätt?

Jag har månadsbetalning, annar skulle jag aldrig ha råd.
Det dras från mitt personkonto.
 
Sv: Försäkring/betalningssätt?

Har valt att betala hela årspremie på en gång, men om jag ville skulle jag även kunna betala halvårs eller månadsvis.
 
Sv: Försäkring/betalningssätt?

Jag betalar per månad. Har hästarna i två olika bolag. Det ena lägger på några % extra per månad på premien jmf med att betala hela på en gång. Det andra bolaget fördelar årspremien på månad utan att lägga på någon extra avgift. Smidigt och skönt att kunna fördela sina kostnader över hela året :)
 
Sv: Försäkring/betalningssätt?

på A***A kan man ha hel halv eller månadsbetalningar. Autogiro är toppen om man har dyra omkostnader på försäkringarna. :bump:
 
Sv: Försäkring/betalningssätt?

Förskott betalar man alltid på försäkring. Har delat upp min (inte så stora) på månad och autogiro.
 
Sv: Försäkring/betalningssätt?

Har alla mina försäkringar hos f*****m både på hundarna, hästarna o bilen allt dras månadsvis via autogiro vilket för mig annars inte skulle funkat då jag inte kan slänga ut ca 10.000 på en gång med alla försäkringar mvh Jessica


Heulwen skrev:
Brukar ni vara tvungna betala årspremien i förskott? Kan ni dela upp det på månadsbetalningar i ert bolag?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi är tvungna att byta försäkringsbolag på vår gamla hund, eftersom han har ManyPets som ska lägga ner sin verksamhet i Sverige. De har...
Svar
3
· Visningar
360
Senast: Breen
·
Ekonomi & Juridik Hej, behöver lite råd. Om jag inte har någon uppsägningstid varken skriftligt eller muntligt på min stallplats, så borde jag väl i...
Svar
6
· Visningar
1 668
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 855
Senast: AraSlei
·
  • Artikel
Hästnyheter Kostnadsutvecklingen för djurägare börjar närma sig en nivå där en stor del av svenska folket riskerar att inte längre ha råd med...
Svar
16
· Visningar
1 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp