Byta försäkringsbolag

Trissa

Trådstartare
Vi är tvungna att byta försäkringsbolag på vår gamla hund, eftersom han har ManyPets som ska lägga ner sin verksamhet i Sverige. De har varit snorbra, inte minst när det gäller att ersätta rehabkostnader för hans spondylos. Om man byter bolag, är det stopp för den sortens ersättning då, eftersom det är en känd skada/åkomma?
 
Vi är tvungna att byta försäkringsbolag på vår gamla hund, eftersom han har ManyPets som ska lägga ner sin verksamhet i Sverige. De har varit snorbra, inte minst när det gäller att ersätta rehabkostnader för hans spondylos. Om man byter bolag, är det stopp för den sortens ersättning då, eftersom det är en känd skada/åkomma?
Ja det brukar vara så, om det inte uttryckligen står att de kan ersätta skador som redan finns.
 
Googlade bara som hastigast på ManyPets. Stopp för nyteckning men befintliga kunder skulle inte helt lämnas i sticket. Vad står det på dina Mina Sidor? Var det inte en länk till FirstVet?
 
Vi är tvungna att byta försäkringsbolag på vår gamla hund, eftersom han har ManyPets som ska lägga ner sin verksamhet i Sverige. De har varit snorbra, inte minst när det gäller att ersätta rehabkostnader för hans spondylos. Om man byter bolag, är det stopp för den sortens ersättning då, eftersom det är en känd skada/åkomma?


Hedvig försäkringar hade väl/har? ett samarbete med ManyPets om att de på något sätt skulle kunna ta över försäkringen med liknande villkor i sitt bolag, utan att ge reservationer, även om hunden behandlats för kända skador under sin tid hos ManyPets. Men jag upplever att många djurägare tyckte det var ett dyrt alternativ.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har Agria och är generellt sett nöjd ända tills nu. Min hund skadade sig våren-21. En höftledsfluxation inget direkt konstigt med en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 167
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 782
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 179
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp