Bukefalos 28 år!

Försäkringar

Poxz

Trådstartare
Jag vill försäkra min ena chilla (den andra är för gammal). Är Agria den bästa försäkringen för smådjur? Vad har ni för erfarenheter?
 
Fast nu när jag läser i Agrias försäkringsvillkor hittar jag faktiskt ingenting om ålder! Undrar vad jag har fått det ifrån..? Jag VET att jag har hört det nånstans.
Han är snart 12 år, så han är ju faktiskt över medelålders...
 
När jag försäkrade mina råttor för första gången var den äldsta över 2 år. Alltså riktigt gammal och det var ok för Agria. Vet ju inte om det är nån skillnad på chillor och råttor eftersom råttor ofta anses ha mindre värde. :(

Annars tycker jag att Agria är ett bra försäkringsbolag och kanske även det enda som försäkrar smådjur?
 
Jag har försäkrat mina fåglar i Agria. Jag tycker att allt verkar bra änsålänge (de har varit försäkrade i cirka 3 månader). Fick dessutom grupprabatt vilket inte gjorde saken sämre :banana:
 
Mina ena chilla är försäkrad i Agria. Tyvärr så höjdes premien förra året, men det kan jag ta. Annars har allt fungerat bra!

Om du går in på Agrias hemsida för att teckna försäkring så framgår det ingenstans att chillan inte får vara 12 år. Jag gjorde faktiskt en "test-teckning" på en fiktiv tolvårig chilla och det gick alldeles utmärkt.
 
Åldersgränsen för nytecknande har du kanske kommit i kontakt med vid försäkring av häst? Möjligt att du inte får ta livförsäkring på 12åringen?
Jag har Agria till illrarna (de enda som numera försäkrar iller...), bara för att få utnyttja min rabatt (30% :cool:). Försäkringen täcker ju bara delar upp till 10000 så jag antar att den egna bufferten kan komma att behövas.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
9 414
Senast: Lyan
·
Katthälsa Jag är rädd att min ena katt (hankatt på 4 år) drabbats av forl. hans framtänder växer , eller ser ut att göra, speciellt den ena. Det...
Svar
19
· Visningar
697
Juridik & Ekonomi Jag försöker läsa villkor i mina försäkringar men blir inte klokare. Kan man få ersättning för ärr efter operation? Jag har opererat...
2
Svar
26
· Visningar
977
Senast: Bison
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
915
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp