Bukefalos 28 år!

Försäkringskassan hjälp

Janey

Trådstartare
Vi bor numera i Sverige och allt har gått bra.

Nu har jag dock en fundering - ringde till försäkringskassan och fick ingen vettig förklaring alls gällande SGI.

Jag födde sonen utomlands men var inte utskriven. När jag sen var permanent i Sverige skrevs sonen in och han fick ett personnummer. Samtidigt blev jag tilldelad föräldrardagar med minimum ersättning. Jag har jobbat (heltid) på timmar från och med i slutet av januari men blev nu erbjuden en fast tjänst på 75% på ett annat företag. När och hur kan jag höja min SGI?

Samtidigt sa dem att för att få barnbidrag måste jag skriva ut och sedan in mig igen i Sverige. Gäller detta även för föräldrarpenning? (Kan se dagarna om jag loggar in på försäkringskassan - men har inte ansökt om att ta ut några). Sonen är 1 år och 2 månader nu om det har betydelse.
 
Vad gäller att skriva in och ut sig vet jag inte. Men din nya inkomst kan du ange när den börjar gälla efter vad jag fått veta. Angav min nya arbetsgivare och inkomst i mitten av mars och fick beskedet om godkännande i förra veckan.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag vet att jag borde ringa till FK och det kommer jag göra, men jag vill gärna kunna sova i natt. Jag har ansökt om sjukpenning och har...
Svar
12
· Visningar
3 080
Senast: _FiA_
·
Äldre För ett tag sen skrev jag en tråd om att flytta hem - vi fick aldrig den lägenheten men har nu fått en ännu bättre men i annan (större)...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: lil-sis
·
Skola & Jobb Igår fick jag reda på av min chef att de måste varsla 15 personer, och att jag är en av dem som måste gå. Det var som att få en knytnäve...
Svar
13
· Visningar
2 173
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp