Försenade leveranser får stora konsekvenser för stoägarna

Kompensationen är viktbaserad och inget transportörer själva bestämmer. För gods med låg vikt i förhållande till värdet rekommenderas att man väljer till en varuförsäkring (helt ok pris)
 
På den tiden när föräldrarna hade stuteri så använde de sig uteslutande av jetpak och de finns ju vad jag vet kvar även nu, så varför folk envisas med att använda postnord är ju en gåta.
 
Vilka alternativ är bättre? Jag har postnord eller dhl att välja på, i mitt fall är postnord bäst men det säger mer om dhl än postnord...
Schenker, ups, jetpak

På den tiden när föräldrarna hade stuteri så använde de sig uteslutande av jetpak och de finns ju vad jag vet kvar även nu, så varför folk envisas med att använda postnord är ju en gåta.
Det finns jättemycket kvar för jag jobbar där :D
 
Vilka alternativ är bättre? Jag har postnord eller dhl att välja på, i mitt fall är postnord bäst men det säger mer om dhl än postnord...
Det finns Schenker, Bring och massa lokala fraktbolag. Jag personligen gillar de lokala bäst, då de oftast är mindre, men har stött på trevliga chaufförer på Bring, Dhl, Schenker och PostNord. :)
 
Jag tror aldrig vi använde postnord när jag jobbade på station utan jetpak var nog de vanligaste.
Var ju inte en låda åt gången som kom så.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Stoägare och hingststationer är upprörda över PostNords försenade leveranser i år, vilka orsakar stora problem med uteblivna...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: Ninnurur
·
  • Artikel
Hästnyheter Business Sweden kliver in och hjälper svenska uppfödare att hitta en marknad utomlands. Det blev klart på SWB:s export-kurs i dag. ”Nu...
Svar
0
· Visningar
576
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När Posten slutade med lördagsutdelning hade det stor inverkan på seminsäsongen. Plötsligt blev en av hingstarnas tappningsdagar utan...
Svar
0
· Visningar
527
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • SHL 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp