Bukefalos 28 år!

Förslag på bilduppladdningsfunktion

buschiq

Trådstartare
Jag tänkte tipsa om hur ni (Gunnar) enkelt skulle kunna lägga in en funktion som tillåter medlemmarna att anonymt och utan inloggning ladda upp sina bilder till inläggen på bilduppladdningssajten TinyPic utan att behöva lämna Bukefalos och utan att det påverkar servern.
När man klickat på Upload Now får man en img-adress som bara är att klistra in direkt i inlägget.

Jag använde mig av de funktioner som redan finns på TinyPic och skrev ihop en popup-rutekod med länk och bild. Jag använder samma kod på mitt IPB forum och det fungerar bra. Beroende på vart man vill lägga koden skulle det kunna se ut något så här:

2vn54i9.png


(kanske snyggare med mindre ikon ;) )

Jag valde att mina medlemmar bara ska kunna ladda upp bilder och ej videos, men det kan man ordna om man vill. En php-fil ligger på min server som man kan se i koden, men den är det bara att kopiera ner och lägga upp på egen server.

Jag vill inte lägga in kod i ett inlägg här innan jag kollat med er att det är okej, men skulle det kunna vara något kan jag pm'a den eller skriva in den här.
Mina medlemmar hade tjatat om den här funktionen jättelänge så jag bestämde mig för att se vad jag kunde få till och de rapporterar att det funkar jättebra.

Bara en tanke eftersom ni så ofta får frågor om hur man lägger upp en bild i en tråd här på Bukes ;)
 
Sv: Förslag på bilduppladdningsfunktion

Jag vet inte...men jag har läst dåliga saker om TinyPic...


Edit: ..eller det kanske var TinyUrl jag läst om :confused:
 
Senast ändrad:
Sv: Förslag på bilduppladdningsfunktion

Vi har använt TinyPic i nästan två år nu, med två olika forumprogramvaror och hittills har det funkat jättebra. Jag vet inte vad som inte fungerat för dig, men om du länkar till källor här i tråden så kan det säkert vara till nytta för oss också!

Naturligtvis måste man inte använda just den här sajten, jag kände bara att Bukes kanske skulle vinna på att ha en enklare bilduppladdning än vad de har idag. Att behöva gå till en annan websida för att ladda upp en bild och sen hämta den webadressen tillbaka gör många förvirrade, speciellt de som inte varit medlemmar så länge.

Oavsett vilken sajt man väljer som uppladdningssajt så är processen enkel och med tanke på att Bukes har funnits så länge och har så många medlemmar känns det som om att man kanske skulle underlätta för medlemmarna att visa bilder. Många frågar hur man gör och innan man vet hur man skapar ett konto på en annan sida och lägger upp bilder kan det nog kännas övermäktigt

Men, som jag skrev, det var bara ett förslag och är det inte intressant så är det inte...
Jag hittade en bra funktion för mina medlemmar och kände att jag ville tipsa här på Bukes eftersom det är det forum jag återkommer mest till och känner mest för. Sen har olika adminer olika preferenser, så är det bara.

mvh Buschiq
 
Sv: Förslag på bilduppladdningsfunktion

Jag minns tyvärr inte källan, kommer bara ihåg att jag läst nåt negativt nånstans - tror det var nåt med virus.
Men jag har som sagt ingen källa till det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 445
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 506
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 625
Senast: tott
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 747
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp