Bukefalos 28 år!

Förslag på LÖNSAM hästverksamhet?

Sv: Förslag på LÖNSAM hästverksamhet?

Någon som har ett seriöst svar?:rofl:
Finns det verkligen inget som kan ge pengar?:bump:
Ridsport är ju inte direkt en billig sport, borde ju vara mer lukrativt
än vad det är med de verksamheter som är vanligast (ex inackordering, foder, utrustning etc etc etc)....
 
Sv: Förslag på LÖNSAM hästverksamhet?

Hovslagare kommer vi ju alltid att behöva! Om man orkar sko, säg 3 hästar om dagen så kan man nog klara sig rätt bra på det yrket. Men det förutsätter ju att kroppen orkar.

Överlag tror jag inte det finns några "snabba pengar" att tjäna på hästbranschen för det kostar så mycket i uppstart.
 
Sv: Förslag på LÖNSAM hästverksamhet?

Försökte sy ihop ett paket för nogra stabor med häst och vagn ut i skogen, pratkvarn om skogen och varför det ser ut som det gör i dag samt brasa och korv. Därefter övernattning på ett gästhem samt häst och vagntur i blandat landskap med middagskorg till dag två. Men de backade delvis pga priset, på landet har viväl inga kostnader och hästarna har vi väl ändå! Har också försökt att ta upp resande vid en kampingplats för en timmes tur. De hadde tänkt sig en 40-50 spänn per pers (3st), och jag ville ha 150kr och minst 5pers på lasset. Det blev ingen afför med det heller. Skulle vi räkna full arbetstid för våran hästkörning, då fick vi nog ta betalt för10gånger fler timmar än uppdraget tar, då gick det att hålla de kostnader som omgivningen tycker det är rimligt att ta ut. Och det kan vara där den klämda roten ligger! När man tittar på investeringskostad så räknar många, även vi hästtokiga på samma sätt som med en traktor eller något. Det blir ju lite galet! Samtidigt vill vi skälva, eller har inte råd, attbetala för oss om vi inte moste.

Nä nog är det snurrigt!!

Mvh Peter
 
Sv: Förslag på LÖNSAM hästverksamhet?

Hur gick det, kom ni fram till någon ide?

Mvh Ptr
 
Sv: Förslag på LÖNSAM hästverksamhet?

Nä, det känns liksom inte som det finns så mycket lönsamt i den här branschen mer än att vara typ känd A-tränare, de verkar ha fullt upp och betalt kan de ta också när de väl etablerat sig högt upp på skalan.

Jag får fundera vidare...:grin:
 
Sv: Förslag på LÖNSAM hästverksamhet?

Jag tar emot hästar och ponnyer för inridning, tillridning och utbildning. Jag tar en summa för själva arbetet och en summa som täcker fodret som hästen äter. :idea:

Hur många hästar har du haft senaste året ?

Mia
 
Sv: Förslag på LÖNSAM hästverksamhet?

Jag tar emot hästar och ponnyer för inridning, tillridning och utbildning. Jag tar en summa för själva arbetet och en summa som täcker fodret som hästen äter. :idea:

Jag är också lite nyfiken på omfattningen av din verksamhet, med tanke på att du endast har hästgymnasium som utbildning och inga direkta tävlingsmeriter? OBS! Ta inte det som kritik, jag är uppriktigt intresserad av hur många (och vilken typ av hästägare) som väljer att anlita ett "okänt" namn. Är det kanske de som har mer lokal anknytning, eller känner någon som rekommenderat dig?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 708
Ekonomi & Juridik Hej! Ny här på forumet och hoppas få spåna med er kring lite idéer. Jag vill sadla om från inackordering till någon annan...
Svar
5
· Visningar
1 675
E
Övr. Hund Jag sitter här och funderar. I framtiden (vet inte när kanske om några månader eller kanske om några år) blir det hund även för mig och...
Svar
14
· Visningar
1 518
S
Avel Skulle vilja få till en diskussion om hur ni andra hobbyavlare tänker, dvs ni som har runt 1-4 ston (det får man väl ändå kalla...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: sydney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp