Förslag på uppfödar-suffix

Tänker att man kan ju ta och sätta ihop, om du har Catch och Dark skulle man ju kunna ha DaCa.
det var ungefär så jag tänkte.
skulle kunna bli " Datch" också, ett nonsensord (som kan anspela på "Dutch" om man vill) som passar ihop med allt.
Får skriva ut namnen på ett papper tror jag och klippa och klistra och se om jag får ihop nåt vettigt.:)
du kan också använda ditt förnamn och efternamn och köra i en anagram-generator (ett exempel) för att se vilka "ord" det går att få fram genom att använda de bokstäverna.(välj "Show candidate word list only" och bestäm hur många bokstäver du vill att orden ska ha, det går även att skifta till svenska)
 
det var ungefär så jag tänkte.
skulle kunna bli " Datch" också, ett nonsensord (som kan anspela på "Dutch" om man vill) som passar ihop med allt.

du kan också använda ditt förnamn och efternamn och köra i en anagram-generator (ett exempel) för att se vilka "ord" det går att få fram genom att använda de bokstäverna.(välj "Show candidate word list only" och bestäm hur många bokstäver du vill att orden ska ha, det går även att skifta till svenska)
Tack för tips, ska kolla närmare på anagra-generatorn!
 
Mina uppfödningar heter HQS i "efternamn". Kommer från mitt efternamn, min gudmor förkortade alltid det så.
Kanske är lite tråkigt med bokstäver bara, men jag gillar det. Det kan följa med mig oavsett om jag skulle flytta etc..
Sen har jag olika teman på olika ston, ena stoets avkommor döps alltid på K. De är sjunde generationen på K så det är viktigt att följa. Grekisk mytologi kommer det att bli på Dessi's föl när hon väl får några. Lite kärlekstema på ett annat sto.
 
Mina uppfödningar heter HQS i "efternamn". Kommer från mitt efternamn, min gudmor förkortade alltid det så.
Kanske är lite tråkigt med bokstäver bara, men jag gillar det. Det kan följa med mig oavsett om jag skulle flytta etc..
Sen har jag olika teman på olika ston, ena stoets avkommor döps alltid på K. De är sjunde generationen på K så det är viktigt att följa. Grekisk mytologi kommer det att bli på Dessi's föl när hon väl får några. Lite kärlekstema på ett annat sto.
Häftigt med teman efter olika ston! Det hade man ju kunnat köra på här också kanske, då jag har flera ston som är väldigt olika varandra. :)
 
På årets fölunge la jag bara gårdsnamnet först. Så Björka's Fine Ivory blev namnet.😊
Björkas var ju jättefint! Har du varierat genom åren? Jag tänker på att tråden är så gammal!

Själv har jag också funderat. Som flera skrev i denna tråd så är initialer inte så kul, så till sist bestämde jag mig för "of" och mitt efternamn.

Det är ett kort och, i Sverige, lite ovanligt efternamn.

Kanske fortsätter jag med det, om det blir fler föl, eller så kommer jag på något annat.
 
Nu har det blivit några föl och det är fler på g. Från början tänkte jag ta ett (1) föl och behålla som ridhäst. Helst skulle det vara ett stoföl också. Det där stofölet väntar jag fortfarande på och jag har sålt av istället för att behålla. Därför börjar jag fundera på om det är läge för nån form av suffix på uppfödningarna men har ingen aning om vad?
Initialerna hade jag visst kunnat ta men de är dötrista, och jag har ingen egen gård som jag kan använda. Jag vill ha tips på snygga och funktionella uppfödar-suffix helt enkelt !Jag döper redan fölen i bokstavsordning men det är väl knappast nån i hela världen mer än jag som lägger märke till den detaljen.;)
Jeg hadde nok tatt etternavnet mitt, eller en engelsk versjon av min fars navn... som blir Field. Så Field's hästens namn.
Så ikke hvor gammle tråden er, sorry
 

Liknande trådar

Avel Jag ber om ursäkt i förväg för ett långt inlägg, och hoppas att nån orkar läsa det ändå. Det finns många diskussioner om vad som ska...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 633
Senast: Derring-Do
·
Avel Hade nån tråd i höstas men har inte kommit fram till så mkt ang hingstval till mitt sto i år. Så nu vill jag ha nya tankar och idéer...
2
Svar
22
· Visningar
2 670
Senast: rebeckasff
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 374
J
Träning I september köpte jag en häst. Jag visste inte vilken häst jag ville ha, var öppen för alla förslag, men jag ville iallafall ha en...
2
Svar
25
· Visningar
2 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp