Förslag till Hingst!

Har följt denna tråd med spänning, och även tagit åt mej lite själv av era förslag.. Eftersom jag själv har ett sto efter Stanford-Maraton som för tillfället är dräktig med Quite Easy och jag funderar vääldigt på vad jag ska betäcka med till våren..
Jag har haft funderingar på Equest Carnute, jag har försökt ta reda på vad det skulle kosta att betäcka med honom om jag skulle köra henne över till Danmark och seminera på plats. Har tyvärr inte lyckats hitta så mycket, det blir väl till att ringa Flemmingh själv och fråga..
Mitt lite billigare alternativ är Etrusco, men honom vill jag höra lite mer personliga kommentarer om innan jag kan fundera på allvar.
Sen så tyckte jag att den här Orlando som ni tipsade om verkade riktigt fin.. den hade kanske varit något..
det är värt att kolla upp iaf.

Så.. Tack för tipsen (som egentligen inte var menade till mej men som jag iaf har snyltat på ;))
 
Ett tips, ring så fort du kan isåfall så han inte hinner bli fullbokad (om han inte redan är det), det har han varit tidigare år ganska långt i förväg.
 
Jag stjäler också lite av tråden och frågar om hingsttips till ett annat sto. Hon är också e:Maraton. Hon har Ganesco i andra led, har tävlat 1,30 hoppning och msv fälttävlan.
Hon är liten, feminin men lite burkig á la ponny. Oerhört het, men säker i hoppningen. Har föl i år e:Cortez i klass1 men är inte ombetäckt.

Tips?
 
Med tanke på härstammningen på ditt sto så dyker det upp en fråga i mitt huvud - ridbarheten?
Därtill undrar jag hur fördelningen tittighet/nerv ser ut.
 
Hon är lite tittig och har lite nerv, om det nu hjälper... Absolut inte överdrivet på något sätt och hon är inte "dum".

Kan i vissa situationer stressa upp sig lite. Ridmässigt så var det inte mycket hon blev riden pga skadan men hon var trevlig och lättlärd...testade lite som vilken unghäst som hellst.
 
För att förvirra för er alla så är det min syster "Millec" som har stoet och jag "Icca" som har avkomman e:Cortus, så vi svarar lite om vartannat. Hennes avkommor är väldigt "coola" och har bra sjävförtroende, men som syrran skrev så är de lätta att hantera och uppmärksamma men ej nerviga. De två som är ridna är mycket okomplicerade och vill verkligen göra sitt bästa! Ridbarheten och temperamentet på avkommorna är alltså mkt bra, det som efterlystes var förslag på hopphingst som lämnade bra gång och bättre typ överlag, man är ju aldrig nöjd :)
 
Etrusco e en riktigt fin och mkt trevlig häst! tycker absolut att du ska satsa på honom! ska bli väldigt spännande att se hans avkommer!
Skulle vara kul att höra varför ni hellre väljer Qalle framför Quite Easy??
 
Santa Cruz är en fantastisk hingst, inte nog med att han är vacker som en dag och har en första klassig härstammning och hoppar som en gud så är han ut över det snäll som ett lamm.
Jag använder mig av seminstationen han står på och valde mellan honom och Tornesch i år då mitt första alternativ gick oväntat ur avel. Då vi var fram och tillbaka ganska många ggr har jag träffat Santa vid flera tillfällen, är helt förälskad i honom. Att han dessutom blev bruksprovs etta är inte heller någon dålig merit.
 

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 038
Avel Har sett Contant Q på ett par tävlingar senaste tiden och blivit mycket imponerad, framförallt över hans bakbensteknik men jag gillar...
2
Svar
32
· Visningar
8 171
Senast: tabac
·
B
Avel Jag undrar om någon har några hingsttips att dela med sig av? Jag värderar ett gott temperament så jag vill helst ha en hingst med...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 018
Senast: Spen
·
M
Avel Hjälp...! Jag har idé torka.... kan någon hjälpa mig att komma igång? Jag har ett sto e. Irco Mena-Cardento-Maraton som jag skall...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: millec
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp