Bukefalos 28 år!

Förstoppning

Sv: Förstoppning

Men snälla du..

Om man kommer med ett påstående som du gjort: "Katter måste få äta hjärta annars blir de blinda" så får man också finna sig i att bli ifrågasatt och ffa att kunna hänvisa till en tillförlitlig källa för det påståendet.

Jag behöver inte bevisa ett endaste dugg, men för att du ska ha någon som helst trovärdighet med ditt påstående så ska du enligt mig kunna hänvisa till någon forskning som stöder det du skriver.

Att upprepa att du "läst det nånstans, nån gång" är inte en godtagbar källhänvisning. Att de kan få brist på taurin har jag inte sagt något om vilket du borde ha noterat.

Det jag ifrågasätter är ditt påstående att om barfade katter inte får hjärta så blir de blinda.
 
Sv: Förstoppning

Jag har letat lite men inte hittat källan. Om jag hittar källan igen, så postar jag den här.

Men du å andra sidan verkar mena att katter inte behöver hjärta, eftersom taurin finns i muskelkött. Hur har du fått för dig det? Det motsäger ju nämligen det jag läst. Har du någon "godtagbar källhänvisning" eller har du ens läst det någonstans? Eller har du bara fått för dig det? Isåfall ifrågasätter jag det. Jag har läst något, jag har alltså fog för mitt påstående. Har du något som helst fog för ditt påstående eller hittar du på?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 928
Senast: Pilot
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Sassy
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 458
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp