Förvaring-sommarbete

Hur ska man förvara sadel m.m när hästen är på sommarbete? Vi är 4 st som kommer kolla till/rida så det går inte att ha grejerna i bilen utan det måste finnas vid hagen.
Ett sadelskåp/tävlingsskåp hade ju varit perfekt men de är lite väl dyra..

Har man en transport så kör ut den och förvara allt där inne=)
Jag har sadelkammare med lås och där kan jag ha alla mina saker som r dyrt, sedan kan jag ha en vagn i släpet som man kan rulla ut och om e skulle börja regna kan man gå in med hästen i släpet och borsta och sela/adla på är inne=)

Har man inge släp så funka en låda för dynor och så en pressännig över superbra, alt att man har sadeln hemma och släpar med den till och från hagen=)
 
@_Linn_ Nä det är inte så långt, men det blir lite bökigt..

Då hade jag lös de som så att man åker till stallet och hämtar allt man ska ha åker till hagen Sedan åker man tillbaks till stallet.. det är ju de bästa för sadeln om inte så slipper den ligga ihoptryckt en låda med fukt mm.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: liiinnea
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
657
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp