Bukefalos 28 år!

Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Rummet är 3*3m, garderoberna och hyllorna blev ca 70*70cm.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Tack för svar! :) Såg sen att du ju hade skrivit mått i ett tidigare inlägg. ;) Har en massa inspiration nu för förvaring, så himla kul å se bilder från ditt stall/sadelkammare. :)
 
Jisses så varierande det är med hur mkt plats man får!
Vissa som är väldigt flexibla eller gott om plats eller bara välplanerat så det inte behövs så mtk palts o sen ALLT därimellan

Ska själv flytta snart till mitt tredje inackorderade stall någonsin (första var för 13år sen, för 12år sen fick jag eget o för 2år sen blev jag inackorderad)

Just nu har jag en garderob att tuva saker i (fryser där på vintern) Ett "fack" på ca 1m bred o 1.2m bjup som jag får göra som jag vill i (fryser oxå på vintern).
Samt två sadelhängare m två tränshängare vid och en lite hylla för borstar o salvor mm + ett plåtskåp för mina kläder.
Rätt mkt m andra ord.

Strax flyttar jag till ett stall där man får en sadelhängare, en tränshängare, en HALV garderob och en hyllmeter som är ca 30cm djup. Thats it! (tipset från hon som har stallet var att ha förvaring i transporten :eek: )
Hur får man plats med allt?

Menar hyllmeterna går åt till westernpaddarna, vart ska jag ha hoppsadeln? Tränsen? Borstarna och sjuklåda o nått täcke får väl plats i den halva garderoben. Men mina kläder? Transportskydd? Täcken? Reflexer? Sjuklådan? Salvor?

Hur gör ni som har så lite förvaring?
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Täcken och schabrak är mitt största I-landsproblem, eftersom jag inte gärna vill att stallkatterna ska gå och skita i mina täcken, så jag funderar på att förvara dem hemma över sommaren (min häst har endast ett tunt regntäcke på sig vintertid, tjockpälsad ponny som inte är klippt).

:p

Tips till täckesförvaring är plastlådor som är tänkt till stolsdyneförvaring (brukar finnas stora lådor i plast som är låsbara tom) alt plastpåsar för kudde och duntäckesförvaring etc (perfekt storlek till schabrak) från ikea, kostar inte alls mycket. Vill man ha mer plast så kan jag rekommendera vakuum-påsar också.
 
Hur får man plats med allt?

...

Hur gör ni som har så lite förvaring?
I nuvarande stall har jag gott om kallförvaring, sämre med varmförvaring men man har vant sig. När jag tidigare stod i stall med galet lite förvaring så var det källarförrådet i bostadshuset som gällde för allt som inte behövdes vara framme.
 
I nuvarande stall har jag gott om kallförvaring, sämre med varmförvaring men man har vant sig. När jag tidigare stod i stall med galet lite förvaring så var det källarförrådet i bostadshuset som gällde för allt som inte behövdes vara framme.

Ja, det blev min plan oxå. På vår-höst är det väl ok. Men sen när det är tjocka täcken, ländtäcken, reflexer, vantar mm (utöver, sadlarna med paddar/schabrak, träns, svettäcke, regntäcke/fodrat täcke, sjuklåda, ryktlåda, boots/benskydd o mina kläder + hjälm o stövlar) som ska få plats oxå så har jag ingen aning om hur jag ska göra så tar gärna emot tips på vad man ska/borde banta ner eller kompirnera på bra sätt.
Kommer åka buss+cykel så att släpa med sig hemmifrån hela tiden finns tyvärr på kartan
 
@busigdemon

Jadu, svårt att komprimera bort saker man faktiskt använder och behöver ha ute i stallet. Finns det någon möjlighet att förbättra befintliga utrymmen till att inhysa mer? Hyllor/krokar/organisering/upphängning på utsidan av skåp, djupa krokar som rymmer mycket, stapla sadlar på varandra, ja vad kan du göra?

Kanske om du lägger ut lite bilder på de befintliga utrymmen du har till ditt förfogande, så kanske någon superorganiserad buke-human har några bra tips/ideer?
 
Ska snart troligen ha några inhyrda för första gången.
Min tanke är:

I sadelkammaren, uppvärmd
- 2 sadelhängare
- 2 tränshängare
- Plats för hjälm och väst
- Under sadelhängarna, stor plastlåda för tex skydd mm
- Här har vi även krokar i taket där våta täcken hängs

I foderkammare
- plats för kraftfoder

I stallgången
- täckeshängare, två boxar delar på en, så man får ca plats med två täcken per box

På loftet, kallt
- En st hylla med 4 hyllplan, ca 1 meter * 50 cm djup

Det borde väl ändå räcka? Åsikt, vad kan bli bättre?
 
@busigdemon

Jadu, svårt att komprimera bort saker man faktiskt använder och behöver ha ute i stallet. Finns det någon möjlighet att förbättra befintliga utrymmen till att inhysa mer? Hyllor/krokar/organisering/upphängning på utsidan av skåp, djupa krokar som rymmer mycket, stapla sadlar på varandra, ja vad kan du göra?

Kanske om du lägger ut lite bilder på de befintliga utrymmen du har till ditt förfogande, så kanske någon superorganiserad buke-human har några bra tips/ideer?

Får ta lite bilder när det är dags att flytta in, kommer inte vara där förens dess. Ska bli ytterst spännande
 
Ska snart troligen ha några inhyrda för första gången.
Min tanke är:

I sadelkammaren, uppvärmd
- 2 sadelhängare
- 2 tränshängare
- Plats för hjälm och väst
- Under sadelhängarna, stor plastlåda för tex skydd mm
- Här har vi även krokar i taket där våta täcken hängs

I foderkammare
- plats för kraftfoder

I stallgången
- täckeshängare, två boxar delar på en, så man får ca plats med två täcken per box

På loftet, kallt
- En st hylla med 4 hyllplan, ca 1 meter * 50 cm djup

Det borde väl ändå räcka? Åsikt, vad kan bli bättre?

Tyckte att det lät alldeles lagom :) bra med palts utan att som många nämner - bjuder in för att shoppa mera men inte kasta nått ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag har flyttat och har ett sovrum som har mycket vinklar och olika längder på väggar/tak osv. Det får plats en dubbelsäng vid "den...
Svar
9
· Visningar
635
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 245
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: Ridinglady
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp