Bukefalos 28 år!

Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Det blir lite lustigt om man vill hyra ut en boxplats, den tilltänkta hyresgästen bryr sig varken om att ha transportparkering eller stora utrymmen utan nöjer sig med en gardrob och parkeringsplats för sin bil och så ska man avvisa denne för att man inte har plats för 3 garderober till och transportparkering.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

fast jag tycker iaf inte det är en självklarhet att man ska ställa sin hästtransport på gården.
Naturligtvis väljer man som stallägare precis vad man vill erbjuda sina hyresgäster, men då ska man också vara ärlig redan från början om vad som erbjuds, vad som kostar extra och vad som inte alls finns att tillgå.
Isf ska det tas en hyra även för parkeringsplats (krävs ju ändå en del för att förvara tio hästtransporter).
Vaddå "ska", det väljer väl ändå varje stallägare själv hur de vill göra?
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Förstod inte ditt inlägg, om man nöjer sig med det som finns varför vara missnöjd då? :p
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Enligt Niela så så ska man inte hyra ut stallplatser om man inte kan erjuda stallplats om man inte har gott om plats för alla och släpparkering ;)
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Enligt Niela så så ska man inte hyra ut stallplatser om man inte kan erjuda stallplats om man inte har gott om plats för alla och släpparkering ;)

Aha, förstod inte heller ditt inlägg, då du svarade Dandylinn och inte Niela...

Men jo självklart är det ju så att man som stallägare meddelar vad som "gäller" sen är det ju upp till hyresgästen att välja om man vill ha det så eller inte :)
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Jag var bara längre ner i kedjan, påståendet kom från Niela. Mitt inlägg var ett medhåll snarast.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Sadelkammaren är det jag är mest onöjd med i det stallet jag står.

1. Det är ett kontainer hus typ..
2. Den är långt ifrån stallet, (långt och långt) men kanske 50m och så är det en backe där emellan som man måste asa allt fram och tillbaka. Har man glömt något där och hästen redan är i stallet. Då får man glömma det!
3. Vi är två inackorderingar. Delar sadelkammare med ridskola. Vilket har resulterat i att jag sett en 10 åring med min samshield hjälm på huvet... Gissa om jag vart sur!
4. Jag har en halv garderob, får dela med en som är fodervärd till ridskolehäst två dagar i veckan.
5. Har en ocj en halv sadelhängare och sen har jag snott åt mig så att jag har tre hängare till träns. En till longerlina/tömmar

Täckeshängare finns i stalley men där kan inte täcken hängas med risk att se det på en ridskole häst sen. Jag har boxväska där jag har lite smått, benskydd/boots hänger på boxdörren.

Ägarna då har en stor och fin sadelkammare precis utanför stallet. Lite surt faktiskt :)
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Jag har provbyggt den första hyllan i veckan, det ska vara ett hyllplan till överst.
Tycker själv att det blev väldigt bra. :D



Ang uppställningsplats för hästtransporter, jag har 4 boxar för uthyrning och det är 1 av dem som har egen transport och hon har den hemma.
Hon får ha den här om hon vill men väljer att ha den hemma.
Dock så tycker inte ag att man kan kräva att den ska ha en plats vid stallet, jag kan inte ha hela gårdsplanen med transporter, min egen står inomhus och visst kan jag fixa uppställningsplatser och bygga ett snedtak över dem men då skulle de få hyra en plats där, ska det ingå i hyran höjs hyran.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Bara du talar om det i förväg, att det inte finns plats för transport på gården, så är det ju upp till den potentiella hyresgästen att gilla läget eller välja annan uppstallning. :)
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Varför är det upp till stallägaren att säga det? Är väl ändå upp till den som är intresserad utav att hyra att fråga?
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Hon får ställa den här om hon vill, den står kvar några dagar ibland och då brukar hon säga till o fråga vart den står minst i vägen men jag tycker inte att det är en rättighet att transporten också ska ha en plats som ingår i hyran.
Nog diskuterat om det, tråden handlar om sadelkammaren inte transportparkering.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Här får varje box tillgång till, en garderob i fullhöjd. 1-2 sadelhängare, 2 tränshängare, en stor hylla för täcken samt två galgar för torkning av täcken. Sedan finns ytterligare förvaringsmöjligheter på vinden, men här får man själv hålla med väskor, lådor eller vad det nu är man vill förvara i. Utrymmet är stort, och det finns inga restriktioner gällande hur mycket man får förvara här.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Vi har en hylla (sitter högt upp och måste användas stege så inget man plockar iordning varje dag). Nedanför den har vi två sadelhängare och 1 tränshängare, på golvet under alltihopa har vi en IKEA plastback modell stor.
Vi har en oisolerad loge där vi kan förvara annat. Och det blir mkt med tanke på hur trångt vi har i sadelkammaren.

Det sämsta är lådan, där är alltid oordning och oöverskådligt. Helt värdelöst sätt att ha vardagsförvaring.

Det bästa är garderober med hyllor, sadelhängare med gott om plats runtikring, två tränshängare och sedan en förvaring för sånt man inte behöver rota i varje dag som tex täcken. Så hade jag önskat att jag hade det :)
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Du får organisera upp den stora opraktiska lådan med smålådor i.

Underst lådor med sånt som inte används så ofta, sjukvårdsgrejer, extra bra att ha saker mm.
Sen över det lådor med vardagssaker. Genomskinliga lock förslagsvis.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Här är det lite speciellt eftersom vi bara hyr boxarna på kallhyra och har stallägare som är väldigt flexibla med typ.. allt.
När jag kom hit var det mer eller mindre bara jag som var aktiv och sadelkammaren var en enda röra.
Jag såg till att köpa hem garderober och byggde ihop dem och la beslag på två. Jag hade ju eget stall innan jag kom hit så.. jag hade liksom hunnit fläska på med rätt mycket grejer... Jag gjorde även två egna gjordhängare som jag satte upp och använder. Jag har två sadelhängare (visserligen har jag två hästar men det är bara den ena som rids så, haha alla grejer är väl mer eller mindre bara till honom) Sedan har jag en hörngarderob och har hängt upp en stege på sidan där jag hängt upp mina ridtäcken.

Utanför sadelkammaren har jag köpt hem två stycken täckeshängare som varje rymmer minst sex täcken på tork. Dem delar alla i stallet på efter behov. Men än så länge har de inte behövts användas så mycket som tork utan mest bara för förvaring.

Sedan har vi tillgång till hela loftet också där vi får ställa upp grejer bäst vi vill.

Övriga inackorderingar som kommit efter oss har även de gjort lite ändringar, satt upp krokar, hyllor osv.
En inackordering har en sulky som står på stallplan, det har även stallägaren. Vi parkerar vår transport på vår parkering (hyr även hus) den andra inackorderingen parkerar sin på laggårdsplan.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Här får varje box tillgång till, en garderob i fullhöjd. 1-2 sadelhängare, 2 tränshängare, en stor hylla för täcken samt två galgar för torkning av täcken. Sedan finns ytterligare förvaringsmöjligheter på vinden, men här får man själv hålla med väskor, lådor eller vad det nu är man vill förvara i. Utrymmet är stort, och det finns inga restriktioner gällande hur mycket man får förvara här.

Och ett tillägg, P-plats för transport finns också.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Jagkommer snart byta stall och förvaring är en av grejerna jag kollade på. Jag bor i lägenhet och kan inte förvara saker hemma. Det jag uppskatatr är rejäla hyllor eller skåp, inte ett halvtrasig ikeaskåp utan hyllor i.
I nya stallet är det platsbyggda hyllor vilket är lyxigt! 2 sadelhängare är ett behov och även avlastningsyta för täcken, de får sällan plats på en liten hylla. Att det är musfritt är också ett stort plus!
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Transportplats är toppen, att ha transporten nära vid akut skada eller bara när man vill kunna åka lite spontant är toppen.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag har flyttat och har ett sovrum som har mycket vinklar och olika längder på väggar/tak osv. Det får plats en dubbelsäng vid "den...
Svar
9
· Visningar
635
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 245
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: Ridinglady
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp