Bukefalos 28 år!

Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

tycker inte att släp parkering borde ingå i boxhyran, är få stall som har plats för lika många transporter som boxar. och även om man kan ordna plats så är det ngt som man borde ha exklusive stallhyran. har man släp så borde man ha någonstans att ställa den också.

inka- 90: tycker att det verkar vara väldigt smidiga förvarings lösningar du kommit på ^_^, älskar att du har en byxhängare nedtill! är själv allergisk mot schabrak som är staplade eller i lådor, hänger schabraken så håller de sig raka och torkar fort.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Är det inte upp till var och en hur de vill göra med hyra för släpparkering och inte något som bör eller inte bör ingå?
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Ska jag ha så mkt lådor i lådan så finns ingen plats över för grejjer ;)

Jag har täckespåsar (såna små tajta man får när man köper täcken) där jag har bandage, paddar och benskydd. Sedan har jag något ofodrat ländtäcke, putsgrejjer i en påse, extra sadelgjordar och handdukar. Extra grimmor och tillbehör. Apoteket står ovanpå i en fristående låda. Rykthinken likaså. Sedan är det knökfullt.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Jag tycker att stallägaren själv ska få bestämma hur de vill göra med transportparkering, det är ju deras gård - deras val.

Vi har plats för en transport per box där jag har hästen, och likadant var det på förra stället. Kan nog inte komma på ett enda inackorderingsstall i närheten där inte plats för transport finns på gården. Jag bor i hyresrätt och har ingen möjlighet att ha min transport hemma.

Men jag ser att du bor i Skåne, och där är ju "hästgårdarna" pyttesmå, ofta mer att likna vid större villatomter. Gården där jag har min häst nu är på 270-300 hektar...
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Ja större anläggningar har ju oftast plats, tänkte mer i stil med privata stall som också hyr ut, de brukar sällan ha så mycket plats över.

Och jag medger att ordet bör blev lite fel, menade mest att det inte borde vara en självklarhet i inaccorderings sammanhang att släp parkering ingår. Då det är långt ifrån alla som har utrymme för så många släp på sina gårdar.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Nu sätter vi stopp för diskussionen om transportparkering!
Starta en annan tråd om ni vill diskutera vidare, denna tråd handlar om förvaring av hästens utrustning i sadelkammaren.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

jätte snyggt! ett tips är dock att fästa ställningen till trådbackarna så, att man inte drar med sig hela ställningen när man drar ut en låda :). om du inte redan gjort det dvs. har ngt liknande fast större från ikea, och den är väldigt jobbig om man har lite för mycket saker i den och drar ut utan att hålla emot ställningen :o.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

och vad för schabrak hängare använder du?!?! har haft ikeas vägg torkställning nu och varit nöjd, men de finns inte längre och jag behöver mer utrymme för mina schabrak! :rofl:
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

de är från ikea, heter byxhängare och ska användas i deras garderober egentligen.
De jag har satt in här heter Algot, de jag har i min sadelkammare är större och har ett annat namn som jag inte kommer ihåg just nu.
Sök på byxhängare på ikea så får du fram dem :)
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Jag tycker att du har jättebra lösningar!
Men en sak har jag tänkt på. Förmodligen kommer dina inackorderingar att ändra om en massa, kanske lyfta ur trådbackar osv för att få det på sitt eget sätt. Med tanken att när de flyttar så ska de sätta tillbaka dom. Och så flyttar de en vacker dag och då har de glömt det, hittar inte backarna osv. Så det är nog risk att mycket av inredningen får fötter, inte för att folk skulle stjäla, men för att de vill ändra om.
En annan sak är att folk gärna borrar, sågar, sätter dit sina egna saker som de vill ha. Och när de flyttar så står du där med borrhål eller inte önskvärd inredning osv.
Hur löser man de problemen?
Det är klart att om det är ett litet stall där stallägaren har koll, då händer kanske inte sånt?
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Man får helt enkelt säga till att skador på sadelskåpen debiteras med xxxkr och att inga nya hål för hängare får göras utan stallägarens tillåtelse.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Jag har ju inte så många inhyrda, har bara 4.
De får inte borra, såga och bygga om, ta ur en trådback får de göra om de vill men allt ska återställas innan flytt.
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

I mitt stall är förvaringsmöjligheterna ganska dåliga, jämfört med i tidigare stall (vilket jag dock får svälja eftersom allting annat är mycket bättre här!). Jag har möjlighet att förvara mina två sadlar, träns och såna saker som används dagligen (borstar, skydd, lädervårdsprodukter, hjälm, väst samt en longerlina) nere i stallet, men det beror mycket på att de andra hästarna i stallet inte rids, så jag kan "bre ut mig" med sadlarna lite mer än vad jag hade kunnat om alla hästar hade haft varsin. Alla andra grejer har jag i stora backar på övervåningen, dit det går en extremt brant och ranglig trappa som jag betraktar som närmast livsfarlig och helst väljer att inte gå i. Täcken och schabrak är mitt största I-landsproblem, eftersom jag inte gärna vill att stallkatterna ska gå och skita i mina täcken, så jag funderar på att förvara dem hemma över sommaren (min häst har endast ett tunt regntäcke på sig vintertid, tjockpälsad ponny som inte är klippt).

I mitt förra stall hängde alla täcken i ett separat rum, där vi fick en hängare/häst. För mig som inte har så många täcken passade det bra, men kan tänka mig att det blir värre om man har många. I sadelkammaren fanns stora garderober där alla fick varsin, jag hade gärna haft något liknande här då allt fick plats och man kunde stänga så att inte katterna tog sig in. Om jag hade varit tvungen att klättra på den där livsföraktande stegen varje gång jag skulle hämta något som jag använder jämt hade jag faktiskt valt att förvara den prylen i bilen istället, så illa tycker jag om stegen. :p
 
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.

Nu är dörrarna klara :)
det ska bara upp lite hängare där så är det klart för inflyttning :)

 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag har flyttat och har ett sovrum som har mycket vinklar och olika längder på väggar/tak osv. Det får plats en dubbelsäng vid "den...
Svar
9
· Visningar
635
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 245
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: Ridinglady
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp