Foglossningsfrågor

Lupin

Trådstartare
Vi vill ju försöka få ett syskon och lyckades faktiskt på första försöket för några månader sedan. Jag fick däremot ett tidigt MF i mitten av mars och vi har inte försökt oss på något sedan dess. Men nu börjar jag känna mig redo igen (får mens i helgen). :)

Det som skrämmer mig lite är att jag fick rejäla känninga av foglossning, så gott som direkt efter befruktningen, ca en vecka efteråt började det. Och jag som knappt hade någon foglossning att tala om med sonen! Det var bara lite grand i slutet, de sista veckorna av graviditeten, som det blev aningen besvärligt. Men jag vill inte ha foglossning från dag 1 under nästa ev gravidtet! :eek: Jag blev dessutom tokillamående den här gången, kunde inte ens gå i normal takt förbi IKEAs korvstånd utan att spontanspy, var tvungen att hålla andan och springa förbi. :o Nästan direkt efter MF så försvann foglossningskänningarna och illamåendet, tror inte det tog mer än max 2 veckor innan jag var som vanligt igen.

Betyder det här att jag kommer att få foglossningen från helvetet om jag blir gravid igen? :confused: Det skrämmer mig nästan mer än en ev förlossning i så fall. :crazy: Jag hade en sån otroligt lätt och skön och odramatisk graviditet med sonen, jag har bara tagit för givet att det blir så igen. :angel:
 
Sv: Foglossningsfrågor

Du kommer inte få ont...











...Eller så får du jätte ont!

Det enda jag kan skriva är testa och se vad som händer ;)
Förlossningen har du 40 veckor på dig att förbereda dig och du vet ju redan hur underbart resultatet är :love:

Hade själv mkt foglossningar och problem efteråt och är orolig för vad som kommer hända sen nästa gång, bättre eller värre :crazy:

Jag gick upp 14 kg, mådde aldrig illa, gick väl upp 5-6 ggr under hela graviditeten för att kissa på natten. Förlossningen sa bara "plopp".

Jag vill ju oxå ha en till men gärna en repris men utan foglossningarna!
 
Sv: Foglossningsfrågor

Jag hade inte minsta lilla känning av foglossning med min första, hade en toppengraviditet helt utan krämpor och red tom veckan innan Emil föddes. Dock mådde jag konstant illa 20 första veckorna & gick ner en hel del, det var inte så roligt. Svårt att vara glad & trevligt då man mår illa hela tiden. :crazy:

MEN jag tar hellre illamåendet än foglossning som jag fått denna graviditet. :cry: Är i v.18 nu och det var väl för ett par veckor sedan det började. Är inte hela tiden & jag tycker inte att det blivit värre under dess veckor, men jag känner av det dagligen. Framförallt om jag ska resa eller sätta mig i soffan, om jag ska böjja mig ner & ta/lägga Emil på golvet osv. Fy fan vad det kan hugga till, det är så man nästan ramlar ihop ibland. :cry: Jag ber till gud att det inte ska bli värre än såhär dock. Då vette sjutton hur jag ska lösa det med Emil hemma & ta hand om + 3 hästar. Plus det faktum att jag mår dåligt psykiskt om jag inte kan göra det jag vill.

Krockade i mars & var handlingsförlamad i flera veckor och var tvungen att ha hjälp med allt. Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, så vill jag inte ha det igen.

Har förstått att det är vanligt att man kan få foglossning med andra barnet även om man inte hade det med första & allra helst om man får barn tätt. Jag hann ju bara vara ogravid i 3 månader innan jag blev gravid igen, så ja, jag ligger väl i riskzonen där.

Förstår att du oroar dig lite då du fick känningar direkt förra gången, jag kan bara hoppas på att du slipper det under kommande graviditet. Lycka till. :bump:
 
Sv: Foglossningsfrågor

Det enda jag kan skriva är testa och se vad som händer ;)

Haha! Vilket bra svar. :D Jag har bara aldrig hört talas om någon som fått foglossningsont från dag 1 (nästan) i graviditeten. Någon påstod att det måste vara något tokigt fel på mig, typ allvarligt sjuk, eftersom det kom meddetsamma. :confused: Och det försvann ju i stort sett direkt efter MF.

Sonen fyllde 2 för snart en månad sedan och alla vet ju hur livliga 2-åringar är. :love: Det sista jag behöver är att få foglossning och bli typ orörlig och zombieaktig pga smärtor i 9 månader. :eek:
 
Sv: Foglossningsfrågor

Har förstått att det är vanligt att man kan få foglossning med andra barnet även om man inte hade det med första & allra helst om man får barn tätt. Jag hann ju bara vara ogravid i 3 månader innan jag blev gravid igen, så ja, jag ligger väl i riskzonen där.

Lycka till. :bump:

Tråkigt att höra om din krock. Hoppas du mår bättre nu och att resten av graviditeten blir odramatisk! :)

Jo, jag vet ju att ingen graviditet är den andra lik och att det inte finns några garantier. :angel: Och jag tar också hellre illamående än foglossning. Men man får ju inte välja...suck. :D

Jaja, vi får väl se vad som händer och fötter. Men om det jag kände nu i våras är en föraning om vad som komma skall, då väntar jag gärna ett par månader och hinner gå ner några kg till och får upp flåset lite mer och får gjort tillräckligt här hemma, för att inte få ångest och panik ifall jag blir "till ingen nytta" under nästa ev graviditet. :idea:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 099
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 989
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Min son föddes i juni förra året och min foglossning försvann nästan direkt efter förlossningen. Jag började få ont runt vecka 20, först...
Svar
3
· Visningar
1 820
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Ställer min fråga till allvetande buke då min vän inte lyckas få något bra svar någonstans, kanske vet någon av er något som kan vara...
2
Svar
23
· Visningar
5 435
Senast: Mitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp