Bukefalos 28 år!

fornaboda närmar sig, vem kommer?

cardigan

Trådstartare
:laugh: det känns som den här tälingsesongen har gått ovanligt fort, lite vemodigt att den snart är slut.
men vilka av er kommer till fornaboda och rider?:idea:
MVH ANNE:banana::bump:
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Håller med, denna säsongen har verkligen kännts kort även om den egentligen inte varit det;)

Skulle gärna rida fornaboda men kan tyvärr inte ta mig dit:( Annars skulle den passa mig och häst bra.
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Maken och jag har anmält båda våra hästar för Fornaboda är vår absoluta favorittävling! Men självklart noterade jag idag att min häst är halt. Tack o lov en bit kvar till tävlingsdatum..
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Skulle gräna åka upp tävla...
Förlångt upp åka bara starta en 80 Km..
Lycka till dom andra som åka uppp eller ner...
// Kram Rosa
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Vi planerar nog att åka, vi blev godkända på vår första 50T på Billingeritten så vi hoppas på en till nu. :D
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Nån som kan tala om datum, samt vet hur långt från Stockholm det är? :angel: Skulle gärna rida, men projekt övertala mor att köra...
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Har fått veta att det bör ta ca 3timmar att köra, det får kallas överkomligt - jag vill rida! Vi kommer, om modern är ledig! ;)
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Jag har planer på att åka dit och rida T50 men vi får se. Jag hoppas ju på att det ska fungera i alla fall men det blir förmodligen "pensionärsridning" då i och med att vi har slöat hela sommaren. Damen är igång nu men det blev inte mycket till tävlingar nu.
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Såg i proppen att sulor rekomenderas. Hur pass stenig är banan, nån som varit med förr? ;)
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Jag har ridit fornaboda på en ganska sulöm häst, men vi hade inga sulor och det fungerade bra. Var inte så mycket sten jämfört med vissa andra banor tyckte jag, mest platta grusvägar
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

jag o min travartjej kommer - vi startar i klass 4 (Folksam Cup) - tävlingsdebut för henne ...
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Är tingad som groom...men kanske, kanske så har jag häst att rida då, spännande värre :)
Blir isf PP eller CR
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

:banana:jag rek sulor, banan är för övrigt fin att rida på, men på vissa partier
finns en del sten. så för säkerhets skull:rofl:
mvh anne:bump:
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Jag har ridit fornaboda på en ganska sulöm häst, men vi hade inga sulor och det fungerade bra. Var inte så mycket sten jämfört med vissa andra banor tyckte jag, mest platta grusvägar

Honey är vanligtvis inte sulöm. Jag försöker undvika sulor och annat mellan hov och sko, iom att hon hos förra ägaren ofta fick tappskor (jag har aldrig fått upplevt det, och tänkte slippa det i fortsättningen också :angel:). Grusvägar är vi vana vid :D
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Sådärja, om allt går väl med pållan nu så kommer vi ner och rider 50km (T eller CR).
En fundering från min mor: vad säger ni distansrävar om att åka från Stockholm, tävla och sen åka hem samma dag?
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Okays.
Jag står i valet och kvalet, sas. Är lite fundersam över hurvida stelhet från resan, kan resultera i uppvisad hälta på vet.bes. Har hittat ett vandrarhem ca 2km från tävlingsplatsen, men hade helst inte åkt dagen innan..
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Om hästen är halt efter resan så lär det ändå inte vara läge att rida 5 mil.

Och normalt sett så går man ju en promenad i skritt och trav med hästen innan man visar upp den.
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Ska du bara rida 50km och har 3h bilresa så tycker inte jag att du behöver åka dagen innan. Jag brukar åka till Billingeritten (ca3h bilåka) och hem samma dag när jag bara rider 50km, även när jag rider 50km fort för placering. Väntar man bara MINST 1-1,5h, efter målgång och avskrittning innan man packar och åker så brukar det inte vara någon fara. Jag skulle dock inte rida längre än 50km med en så pass lång bilresa innan och efter.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: Corax
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 037
Senast: linlar1
·
Skola & Jobb Hej! Nu har jag varit sjuk från mitt jobb i två veckor. Jag anmälde inte inte till försäkringskassan då jag dels trodde att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 268
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 801
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

  • Olika sätt i olika länder
  • Nybörjarponny!
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp