Forumets historia

Forumet är utan tvekan den största och viktigaste delen av Bukefalos. Man skulle kunna tro att det alltid varit så, men icke.
Möjligheten att skriva något på sidorna som inte var en annons kom först 26 januari 1997 då i form av en så kallad gästbok. Både radannonser och länksida hade kommit redan året innan.
Den 15 mars 1997 döptes gästboken om till Öppet forum:
f0.png


Alla inlägg låg i en lång rad i kronologisk ordning. 20 juni 1997 delades Öppet forum in i: Hästhälsa & horsemanship, Hästraser, Hästtillbehör och Övrigt.
8 januari 1998 börjar jag använda ett enkelt diskussionsscript för forumet:
f1.png


Redan 30 april 1998 uppdateras forumet med ett betydligt bättre diskussionsscript med indelning i olika forum:
f2.png


Samma script med en del uppdateringar används 2001:
f3.png


Detta är en kortlivad layout som fanns efter domännamnsbytet till bukefalos.com:
f4.png


Det här nya diskussionsscriptet hade jag ett par år:
f5.png


Sedan var det dags för ett byte till ett väldigt välfungerande script, det skedde 22 augusti 2004:
f6.png


Detta diskussionsscript var jag på väg att uppdatera till ny version redan 2010, men tyvärr levde varken företaget eller scriptet upp till förväntningarna. Jag fortsatte därför med den gamla version 3 till 2014:
f7.png


17 april 2014 skedde den stora uppdateringen av forumet till det vi har idag. Även bloggar, galleri, kalender och så småning om radannonser och företagsguide byttes. Några inte alltför stora uppdateringar av dessa script har skett sedan dess:
f8.png
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Nedan har jag försökt samla de viktigaste (tekniska) händelserna under 20 år: 14 maj 1996: Sidorna görs tillgängliga på internet. 10...
Svar
0
· Visningar
1 254
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den första större avdelning som lades in på mina hästsidor var radannonserna, det skedde 10 augusti 1996, till en början lade jag in dem...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Länksidor var något som var populärt i internets barndom. Troligen p.g.a. att det inte fanns så många sidor inom ett ämnesområde och...
Svar
0
· Visningar
1 188
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
6 001
Senast: Mim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp