20 år av länksidor

Länksidor var något som var populärt i internets barndom. Troligen p.g.a. att det inte fanns så många sidor inom ett ämnesområde och sökning inte fungerade lika bra som idag.

Länksidor fanns på mina hästsidor redan första året. De lades in 12 november 1996 och såg ut ungefär så här i början:
l0.png


Jag lade in alla länkar för hand, 1999 såg det ut så här:
l1.png


Jag är inte helt säker på datumen men under år 2000 skaffade jag mitt första script för att underlätta inläggning och sökning bland länkarna:
l2.png


Jag bytte länkscript minst en gång under perioden fram till 2004, så här såg det ut 2003:
l3.png


Under 2004 bytte jag forumsystem till det jag använt längst period på sidorna fram till 2014. I samband med detta skaffade jag ett nytt länkscript som fungerade ihop med det nya forumet, så här såg det ut 2004:
l4.png


2012 såg det ut så här:
l5.png


Tiden hade sedan länge sprungit från länksidorna och i samband med att jag bytte annonssytem, tror det var 2013, blev länksidorna till en företagsguide. Ungefär så här såg den ut 2013:
l6.png


2014 bytte de så småning om system till en bättre integrering med det nya forumet:
l7.png


Intresset för länksidorna och sedan företagsguiden var ganska stort i början men har minskat, det är lite synd. Om du har ett hästrelaterat företag och inte redan finns med får du gärna lägga in din information här:
https://www.bukefalos.se/forums/foretagsguide.75/
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 787
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Forumet är utan tvekan den största och viktigaste delen av Bukefalos. Man skulle kunna tro att det alltid varit så, men icke...
Svar
0
· Visningar
1 019
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Nedan har jag försökt samla de viktigaste (tekniska) händelserna under 20 år: 14 maj 1996: Sidorna görs tillgängliga på internet. 10...
Svar
0
· Visningar
1 253
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den första större avdelning som lades in på mina hästsidor var radannonserna, det skedde 10 augusti 1996, till en början lade jag in dem...
Svar
0
· Visningar
1 062
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • GVFÖ Australien
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp