Fotbollspelare misshandlar katt

Sel

Trådstartare
Jag hade helt missat det här innan det kom upp i samband med en annan, betydligt trevligare artikel med filmklipp i mitt flöde idag. Har det synts på nyheterna i Sverige?
Fotbollspelaren Kurt Zouma filmades av sin bror då han bland annat sparkade sin katt som en fotboll i hemmet, medan folk skrattade. (klippet är från ITV News och innerhåller inte grafiskt våld). Vilken total jubelidiot, jag hoppas verkligen på åtal här. Frågan är om det kommer gå dithän dock, sportstjärnor verkar komma undan med en dask på handeden för det mesta.
Katterna har dock omhändertagits senast jag hörde.

 
"In a statement released on its website on Wednesday afternoon, West Ham said it "can confirm that the club is supporting an RSPCA investigation" and that "Zouma has been fined the maximum amount possible" - understood by Sky News to be two weeks' wages worth £250,000."

Hels sanslöst, två veckors lön?! Som om karln ens kommer att minnas det om två veckor till. 😡😡
 
@Sel

Jo, det har skrivits om det i Sverige. Först om själva händelsen och sen detta:
https://www.aftonbladet.se/sportbla...-utbuad-av-hemmapubliken-efter-katt-skandalen

£250000 är väl ändå rätt mycket? Över 2,5 miljoner SEK eller hur?
Bra att det sprids, jag hoppas verkligen på en polisdom också.

Visst är det mycket pengar för gemene man, men tjänar man drygt fem miljoner SEK per månad är det ju en spottstyver. Pengarna går väl dessutom bara tillbaka till klubben får man anta.
 
Har också läst en del om det i engelska media. Två eller tre stora Westham sponsorer har också reagerat och dragit tillbaka sitt sponsorship vilket, gissar jag, kommer göra att klubben agerar. Zouma har väl även polisanmälts. Det bästa är dock att katterna har omhändertagits.

250,000 pund är väl drygt två veckors lön så håller med om att det inte är särskilt mycket i sammanhanget.
 
Läste om det häromdagen också på dn.se och tittade på klippet. Så vidrigt att se, och inte blir det bättre för att idioten som filmar garvar :rage: tänkte då att jag hoppades det blir mer än smäll på fingrarna som det bara verkade som då, och framförallt att någon skulle ta katterna ifrån honom.

Förutom att två av klubbens sponsorer reagerat så ska Adidas även ha dragit sig ur som spelarens egna sponsor och katterna ska vara omhändertagna: https://www.dn.se/sport/sponsorer-drar-sig-ur-efter-kattskandalen/
 
Läste om det häromdagen också på dn.se och tittade på klippet. Så vidrigt att se, och inte blir det bättre för att idioten som filmar garvar :rage: tänkte då att jag hoppades det blir mer än smäll på fingrarna som det bara verkade som då, och framförallt att någon skulle ta katterna ifrån honom.

Förutom att två av klubbens sponsorer reagerat så ska Adidas även ha dragit sig ur som spelarens egna sponsor och katterna ska vara omhändertagna: https://www.dn.se/sport/sponsorer-drar-sig-ur-efter-kattskandalen/
Brodern som filmade (och skrattade) är också fotbollspelare och får inte längre spela matcher med sitt lag. :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp