Fotoutmaning: Fånga februari 2024

Mineur

Trådstartare
Moderator
Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari? Jag vill minnas att vi gjort det åtminstone ett år tidigare och att det var ganska roligt och poppis, så jag tänkte se om vi kunde bli ett gäng i år också.

Det går ut på att lägga upp en bild per dag som man på något sätt knyter an till det datumets ord, och dagens ord kan ni se på bilden nedan. Imorgon, den 1 februari, är det alltså tema Allvarligt talat, dagen därpå Bråda dagar, och så vidare. Vanligtvis brukar det vara ord på F varje dag, men eftersom det i år faller sig så att februari har lika många dagar som det finns bokstäver i alfabetet så gjorde hon i år ett tema för varje bokstav istället.

Någon som är sugen på att vara med? OBS att det inte på något sätt handlar om att ta fantastiska bilder eller göra sig en massa besvär, det kan vara precis hur enkelt och okonstlat man vill. Jag själv fotar inte särskilt ofta och de flesta av mina bilder lär bli tagna i all hast med mobilens kamera samt och minimalt med finess. Jag ser bara det här som ett sätt att utmana kreativiten lite och vara mer närvarande, samtidigt som det är kul att se hur andra tolkar de olika orden/teman! Det finns inte heller något krav på att vara med exakt varenda dag, utan det går finfint att komma och gå lite som man vill beroende på ork, tid och lust :)

Tillägg: Letade fram 2022 års tråd nu ifall det är någon som vill se hur det gick till då: https://www.bukefalos.se/threads/fotoutmaning-fanga-februari.1507100/

FångaFebruari.png
 
Senast ändrad:
Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari? Jag vill minnas att vi gjort det åtminstone ett år tidigare och att det var ganska roligt och poppis, så jag tänkte se om vi kunde bli ett gäng i år också.

Det går ut på att lägga upp en bild per dag som man på något sätt knyter an till det datumets ord, och dagens ord kan ni se på bilden nedan. Imorgon, den 1 februari, är det alltså tema Allvarligt talat, dagen därpå Bråda dagar, och så vidare. Vanligtvis brukar det vara ord på F varje dag, men eftersom det i år faller sig så att februari har lika många dagar som det finns bokstäver i alfabetet så gjorde hon i år ett tema för varje bokstav istället.

Någon som är sugen på att vara med? OBS att det inte på något sätt handlar om att ta fantastiska bilder eller göra sig en massa besvär, det kan vara precis hur enkelt och okonstlat man vill. Jag själv fotar inte särskilt ofta och de flesta av mina bilder lär bli tagna i all hast med mobilens kamera samt och minimalt med finess. Jag ser bara det här som ett sätt att utmana kreativiten lite och vara mer närvarande, samtidigt som det är kul att se hur andra tolkar de olika orden/teman!

Tillägg: Letade fram 2022 års tråd nu ifall det är någon som vill se hur det gick till då: https://www.bukefalos.se/threads/fotoutmaning-fanga-februari.1507100/

Visa bifogad fil 138017
Låter ganska kul, men vet redan på förhand att jag inte kommer fixa att komma hitta ett bra tillfälle eller motiv att ta nån bild på ett givet ämne varje dag så får nöja mig med att följa tråden.
 
Låter ganska kul, men vet redan på förhand att jag inte kommer fixa att komma hitta ett bra tillfälle eller motiv att ta nån bild på ett givet ämne varje dag så får nöja mig med att följa tråden.
Åh, det är absolut inget krav att kunna "vara med" varje dag! Kanske borde ha skrivit det i TS också, ska gå in och ändra nu. Personligen tar jag en mycket avslappnad approach till det hela och tänker att man är med när, om och hur man vill helt enkelt :)
 

Liknande trådar

Kultur Jag är lite sent på det, men jag har denna morgon sett att folk har hoppat på en fotoutmaning på Instagram som heter Fånga februari. Den...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
15 390
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 446
Senast: tuaphua
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 354
Senast: Fille
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 301
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp