Fotoutmaning: Fånga februari 2024

28. Älsklingsplats.

Bergen :love:

312985217_10159009400010677_161873927413480713_n.jpg
 
333.jpg

Ögonfröjd
Jag har den här bilden på mobilen, så att jag kan vila ögonen på honom varje dag. 🩷 Det är snart 4 år sedan han somnade in, men han lever i mina tankar och jag bär med mig honom både i mitt hjärta och som ögonfröjd i min mobil. 💖

Stort tack för den här utmaningen och tråden, det har varit roligt! 😊🙏
 
29. Ögonfröjd

Dagens lunchpromenad bjöd på mycket oväntad ögonfröjd i form av en rhododendron i full blom! 🤯 Den måste ha sett fel i almanackan! Det var ren tur att jag upptäckte den, jag hade egentligen tänkt gå raka vägen till apoteket men kände en oklar dragning till botaniska trädgården som ligger som en avstickare på väg dit. Tack för det, magkänslan! 😍

20240229_113814.jpg
 
29. Ögonfröjd

Dagens lunchpromenad bjöd på mycket oväntad ögonfröjd i form av en rhododendron i full blom! 🤯 Den måste ha sett fel i almanackan! Det var ren tur att jag upptäckte den, jag hade egentligen tänkt gå raka vägen till apoteket men kände en oklar dragning till botaniska trädgården som ligger som en avstickare på väg dit. Tack för det, magkänslan! 😍

Visa bifogad fil 140130
Alltså, vad sjutton, orättvist! Här är det över en meter snö!
 
Jag är då smått avundsjuk på er som sett blommor det senaste! Jag har inte ett enda vårtecken hos mig. 😆
Men, era bilder ger mig hopp!

Alltså, vad sjutton, orättvist! Här är det över en meter snö!
Det här är extremt även för att vara hos oss. Nog för att våren brukar vara 3-4 veckor tidigare här än i Sverige (förmodligen mer - jag jämför främst med Skåne eftersom det är där min familj bor), men det brukar mest röra de klassiska vårblommorna som krokus, snödroppar, påskliljor osv. Rhododendron tror jag aldrig att jag har sett här före april/maj, så jag blev verkligen otroligt förvånad. Jag ska spana lite på andra ställen i stan där jag vet att det växer rhododendron och se om det råder någon aktivitet där också, eller om just de här två buskarna i botaniska bor i någon slags mikroklimat som fått dem att blomma så tidigt.
 
Vad roligt att det blev sån aktivitet här inne, och att det var så uppskattat! Om jag inte kommer ihåg att starta en tråd nästa år så får ni peta på mig, för det här är en tradition jag gärna håller i :)
 
Vad roligt att det blev sån aktivitet här inne, och att det var så uppskattat! Om jag inte kommer ihåg att starta en tråd nästa år så får ni peta på mig, för det här är en tradition jag gärna håller i :)
Hann tyvärr inte med många bilder alls. Myclet färre än jag hoppats.
Får försöka håäga med mer nästa år helt enkelt.
Förhoppningsvis har jag ett mer jämt jobbschema då så man inte jobbar så intensivt i flera veckor, eller åtninstone att den intensiva perioden inte ligger precis i feb.
 

Liknande trådar

Kultur Jag är lite sent på det, men jag har denna morgon sett att folk har hoppat på en fotoutmaning på Instagram som heter Fånga februari. Den...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
15 391
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 446
Senast: tuaphua
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 354
Senast: Fille
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 301
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp