Foxtrott? :S

S

ShetlandsponnY

Foxtrott, eller hur det nu stavas :D, är det när hästen galopperar med frambenen och travar med bakbenen eller är det tvärtom? ;) Jag har alltid undrat! Hur får man hästen är gå i den gångarten? Någon som vet?:)
 
Sv: Foxtrott? :S

man sätter sig på en orutinerad travare o försöker galoppera :D

Lite ironiskt...men dom brukar uppvisa sådan typ av gångarter du skrev)
 
Sv: Foxtrott? :S

det finns ju en särskild ras som har den gångarten, missouri foxtrotter eller vad den nu heter, och det är väl den enda ras som har den gångarten eller?
 
Sv: Foxtrott? :S

Fel. Gångarten är skritt med frambenen och trav med bakbenen och det är rasen Missouri fox trotter som har den extra gångartern.
 
Sv: Foxtrott? :S

Okej, tack för alla svar! Men lite nyfiken, finns det någon gångart då hästen går som jag beskrev? Vad heter den i sånna fall? :)
 

Liknande trådar

Ridning Satt och fundera häromdagen på att jag nästan alltid har lättare att hålla balansen när jag rider mindre hästar som C ponnys eller...
2
Svar
25
· Visningar
2 594
Senast: Krummi
·
Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 751
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 284
Senast: Skrämd
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp