D

Dream

Om hästen haft en skada hos sin gammla ägare och jag som ny ägare tar över den gammla försäkringen men höjer livsbeloppet får jag då en resavation i försäkringen om den skadan?
 
Sv: Fråga!

Beror ju helt och hållet på vad det är för skada. Vill du veta säkert så kolla med försäkringsbolaget. Många gånger kan man plocka bort ev. reservationer med ett veterinätintyg.
Men som sagt kolla med bolaget, så vet du säkert!
 
Sv: Fråga!

När man får en reservation på en skada brukar försäkringsbolaget ange hur länge den ska gälla. Till exempel som jag fick på en häst ett år från det datum då jag höjde den efter en skada. En annan häst jag har har livstids reservation på sin skada. Så som Girasol skriver kolla med försäkringsbolaget vad som gäller för just denna skadan.
 
Sv: Fråga!

Hästen hade som 3 åring en spricka i hovbenet men är helt bra nu
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 132
Är det någon här som lånar ut sin (privat-)häst till en ridskola för lektionsridning eller turridning? Hur funkar det med försäkring...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: ameo
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
880
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
606
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp