Frågor, frågor och ännu fler frågor!

Sv: Frågor, frågor och ännu fler frågor!

Ser ut som att hon har en stadig grundform!
Lite träning så är ni helt klart redo för en D-klass! :laugh:
 
Sv: Frågor, frågor och ännu fler frågor!

Elanor och Busigdemon, tack så mycket!

Här är ett litet klipp från när jag red.

http://www.youtube.com/watch?v=JFQp2yX0WCQ

Tyvärr så har hon troligtvis ätit något giftigt eller något som hon inte tål och fick lite förhöjd puls i alla fyra,
behandlas för fång för säkerhetsskull i fall att det skulle vara det med tanke på pulsen. I övrigt inga symptom på fång.
Visserligen visade hon en rörelsestörning på ena fram dagen innan pulsen kom, men hältan fanns inte när hon hade puls.
Suck. Dessa hästar.

Dagen efter hon fick boxvila så var pulsen borta, men veterinären var så klart ute och tittade och höll med om att det var
bäst att behandla det som fång med medicin, även om ponny är i toppenhull och inte går på mer än maskrosblad.

Hon är även konstaterat dräktig, men jag gissar på att hon kommer resorbera nu. :(
 
Sv: Frågor, frågor och ännu fler frågor!

Välkommen till westernträsket, det bästa inom hästsport om man frågar mig men jag är ju såld sedan barnsben

Hon är verkligen jättefin, jättefin!! Håller med Eva om att det är bra att klämma och känna och gärna rida i olika sadlar, en sadel som jag tycker är underbar kan för dig vara väldigt obekväm etc

Lycka till!!
 
Sv: Frågor, frågor och ännu fler frågor!

Ja jösses, ni är ju proffs redan :banana: :bow:

Skittråkigt att hon inte är fräsch :(
 
Sv: Frågor, frågor och ännu fler frågor!

Tack! ska titta runt på sadlar. Har även bekanta i USA som eventuellt kan ta hem en sadel till mig när de kommer hit nästa gång,
i fall att jag hittar en sadel som både häst och jag gillar men som man inte hittar begagnat här, de sa att även med tull och moms
så var det billigare att köpa i USA. :)

Egonson_; Vad snäll du är. :) :o

Ja alltså enligt henne själv så är hon superfräsch. Springer på sniskan så fort hon får gå ut i stallet till sandhagen. Piper av lycka. :p
Så förhoppningsvis är det ingen fara, men för säkerhetsskull så får hon vara sjukling enligt oss människor ett tag till.
 
Sv: Frågor, frågor och ännu fler frågor!

Det är hemskt snällt sagt i alla fall! Jag har ju ingen aning om hur det ska gå till egentligen, eller vad man ska kunna för vilken nivå. :)
 
Sv: Frågor, frågor och ännu fler frågor!

Har nu flickebarnet trillat in på western så får vi väl hjälpa henne tillrätta så fort som möjligt så hon vill stanna :D

Allt bra här, precis hemkommen från Hjo och en välförtjänt ledighet.

Kram,
Eva
 
Sv: Frågor, frågor och ännu fler frågor!

Varför tror du hon kommer resorbera ?
För att hon är "sjuk" ellr pga medicinen ?
Vilken medicin får hon ?

Jag hade ett sto som misstänktes fått fång. Hon var dräktig, fick smärtstillande, tror det var Butta.
Har för mig det går bra inom en viss tid av dräktigheten.

Det visade sig dock senare att stoet mitt inte haft fång utan det var en hovböld.....
 
Sv: Frågor, frågor och ännu fler frågor!

Hon får fenylbutason, men jag är inte orolig över medicinen.
Jag är mest orolig över att hon ska stressa upp sig av att stå på boxvila och ute i miniboxhage.

Hon blev i princip symptomfri innan vi hann börja ge medicin, dvs pyttelite puls innan medicinering.
Så att hon eventuellt är sjuk eller medicinen är jag inte så orolig över.
 
Sv: Frågor, frågor och ännu fler frågor!

Håller tummarna för att det ska gå bra och vi får se en liten mini-Stella nästa år!
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 166
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
310
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp