Bukefalos 28 år!

Sv: Frågor

Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
- Popeye går naken ute i hagen, men till sommarbetet kommer han få switch pour on på sig, utom på sadelläget. Lägger också på tjärsalva runt mule och i ljumskar.

Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
- Marinblått överlag, beige på tävlingstäckena. Sadeln är cachoufärgad (mörk rödbrun), tränset likaså.

Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?
- Beiga eurostar-, eller marinblå kritstrecksrandiga pikeurbyxor. och nån t-shirt. Blåser det så har jag min jaguar jacka på mig. Graninge-, läderstövlar eller jumpaskor


Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
- Då har han fodrat bomullstäcke och olika utetäcken beroende på temperatur. Yllefilt eller ländtäcke när jag rider.

Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)?
- marin, grönt och beiges är ledordet

Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?
- Manchesterridbyxor i beige eller main. blå Mustojacka och keps. Graningestövlar med fårskinnssulor
 
Sv: Frågor

På hästen när jag tränar har jag!!
Lindor ,
Sadel,
Träns svart St´u´bben

Mig sjäv:
Eurostar ridbyxor vinröda
Beige piketröja
Beige/vinröd väst
sporrar
Petrie Stövlar
(....Dressyrspö...)

((Dressyrryttare helt igenom))
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
304
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 748
Senast: CaisaCax
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 737
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Planen är att Harry ska bli en stallhund så nu behöver vi förbereda oss för vintern 🥶 Han klarade förra vintern bra, hade bara ett...
2
Svar
34
· Visningar
2 437
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp