Bukefalos 28 år!

framtida avel på detta sto..

M

mooi

Som så många andra sitter man ju och drömmer om att ev betäcka sitt kära lilla sto nån gång. Nu ligger detta längre fram i tiden, om det ens blir av alls. Men det hade varit kul om de som är mer insatta i aveln hade kunnat lämna lite åsikter. Här är lite att gå på: http://www.blup.se/sv-SE/horses/178728-hot-romance-5-swb

Vad jag skulle vilja ha ut är:
Hon är lätt i typen och jag skulle vilja ha en avkomma som blir större än stoet som är ca 163cm men ändå behålla lättheten.
Sedan såna självklara saker som -högställd med bra överlinje. Bra gång, och galoppen kan bättras till lite.

Stoet har gångartsdiplom från treårstestet men var något spänd i framförallt skritten där och visade inte upp sin bästa. Vid ridning har hon humör men när hon är med på det man ska göra har hon väldigt lätt för sig. Hoppningen är inte hennes starka sida men det är inget jag har större intresse för än lite småskutt ändå.
 
Sv: framtida avel på detta sto..

Det verkar vara ett trevligt sto du har! Bellagio eller Zuidenwind hade jag defenitivt kunnat tänka mig till henne! :)
 
Sv: framtida avel på detta sto..

Jag hade velat få in Rubinstein blodet på henne, via Rotspon.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 308
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 110
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 488
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp