Bukefalos 28 år!

Från hane till "det"..

Domino_s

Trådstartare
För två veckor sedan lämnade vi in grabben på veterinärkliniken, hämtade hem en vinglig och trött pojk några timmar senare. Resten av den dagen sov han, likadant dagen efter. Sen har han stadigt blivit piggare och piggare.

Några av er kanske kommer ihåg min tråd om honom: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1186238

Nu är såret i princip helt läkt och senaste dagarna har en helt annan personlighet av honom kommit fram. Han är superbusig och beter sej precis som han gjorde när han var cirka året gammal. När jag körde igång med träning igen efter op så funkade inget alls det första, tills jag gick tillbaka till samma träningssätt jag använt när jag jobbat honom som unghund. Nu går allt kanon och hunden verkar må toppen. Han har ett helt annat fokus än innan och bryr sej mindre om när det kommer andra hundar förbi huset hemma. Han har fått ett helt annat lugn i blicken. Jag ångrar inte en dag att jag valde att kastrera honom. Ska bli spännande att se hur han blir när alla hormoner gått ur helt.

Hur har era hanar förändrat sej efter kastrering.

Min "det"!
dscf4527_5187a64ee087c307b81db1b4.jpg


Mvh Domino_s
 
Senast ändrad:
Sv: Från hane till "det"..

Min blandras blev mycket lugnare och mer harmonisk.

Sambons flat gick från att vara hanhundsaggressiv, elak mot folk och allmänt stressig till att bli världens goaste. Osäkerheten är kvar men nu orkar han hantera det med stöd från oss.
 
Sv: Från hane till "det"..

Ivans kastration kan vara det bästa som har hänt honom.
Han har så mycket lättare att slappna av och bjuda på sig själv - han är så glad och busig nu för tiden :D
I augusti är det ett år sedan.
 
Sv: Från hane till "det"..

Osäkerheten är kvar men nu orkar han hantera det med stöd från oss.

Det där citatet skulle kunna handla om hur Rover blev efter kastreringen också. Främmande hundar är fortfarande jobbiga men den värsta udden på stressen är borta och han går att nå fram till på ett helt annat sätt. Som bonus så blev han mycket keligare.
 
Sv: Från hane till "det"..

Känns som en genomgående trend att de blir lugnare, mindre stressade och osäkra..:)

Min har alltid varit en kelpotta, men blivit ännu lite extremare nu, vill helst ligga på mej som han gjorde som liten..:love:

Mvh Domino_s
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 937
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 653
Senast: Icfafn
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 616
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 572
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp