feel

Trådstartare
Hur säkra är Freejumps?

Dottern rider med en annan typ av säkerhetsstigbygel idag där utsidan viker sig vid tryck, känns väldigt säkra. Hon önskar sig ett par Freejumps men hur säkra är de? Tycker utsidan känns väldigt stum och kan hennes 35kg ge den tyngden så att hon tar sig ur dem?
 
Jag skulle aldrig rida med freejumps just för att risken är stor att man fastnar, speciellt om man är så liten. Man kan nog aldrig ge en siffra eller liknande på hur säker en stigbygel är men stigbygeln hon har idag lär vara säkrare
 
Hur säkra är Freejumps?

Dottern rider med en annan typ av säkerhetsstigbygel idag där utsidan viker sig vid tryck, känns väldigt säkra. Hon önskar sig ett par Freejumps men hur säkra är de? Tycker utsidan känns väldigt stum och kan hennes 35kg ge den tyngden så att hon tar sig ur dem?
Dom är säkrare än vanliga stigbyglar men jag skulle inte klassa dom som säkerhetsstigbyglar just för att dom är så fasta/stumma.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 117
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Lutten
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 381
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 340
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp