”Frisk” häst i sjukhage?

Då är valet sjukhage. Eftersom det är det eller att springa i hagen som är alternativen
Jag har varit i liknande situation och kunde heller inte flytta med en gång då jag va låst i ett skitkontrakt. Det jag gjorde va att ha min häst i sjukhage med småmaskigt nät (så han inte trampade runt höt utan kunde äta upp allt) och släppte i stora hagen de dagar jag viste att han inte skulle bli lämnad ensam. Pratade ihop mig med den enda vettiga på stället som kunde planera sin ridning något sådär, och de dagar denne red när jag va på jobbet fick hästen stå i sjukhage. Mycket meck men det var helt enkelt den bästa lösningen jag kunde komma på där och då. Lycka till med allt, och hoppa du kan ta dig därifrån till ett ställe med bättre folk ❤️
 
Jag har varit i liknande situation och kunde heller inte flytta med en gång då jag va låst i ett skitkontrakt. Det jag gjorde va att ha min häst i sjukhage med småmaskigt nät (så han inte trampade runt höt utan kunde äta upp allt) och släppte i stora hagen de dagar jag viste att han inte skulle bli lämnad ensam. Pratade ihop mig med den enda vettiga på stället som kunde planera sin ridning något sådär, och de dagar denne red när jag va på jobbet fick hästen stå i sjukhage. Mycket meck men det var helt enkelt den bästa lösningen jag kunde komma på där och då. Lycka till med allt, och hoppa du kan ta dig därifrån till ett ställe med bättre folk ❤️
Tack, ja det får bli nån sån lösning tillsvidare.
 
Ignorerar helt, bara att ingen skall ha nåt merjobb. Å att min häst inte kommer direkt och att det tar tid.
Men om du då står på dig och påpekar att det är avtalsbrott? Om man stallar upp enligt ett avtal, så måste man förstås kunna räkna med att avtalet följs. Det borde ju även han/hon fatta?
 
Ignorerar helt, bara att ingen skall ha nåt merjobb. Å att min häst inte kommer direkt och att det tar tid.
Merjobb av någon form blir det ju egentligen alltid på olika vis när man står tillsammans uppstallade kan man ju tycka.

Så tråkig stallägare som inte bryr sej varken om sina egna kontrakt eller att dom efterföljs.
Varför har men ens med sånt i kontrakten när man ändå inte gör något för att det efterföljs.
 
Men om du då står på dig och påpekar att det är avtalsbrott? Om man stallar upp enligt ett avtal, så måste man förstås kunna räkna med att avtalet följs. Det borde ju även han/hon fatta?
Det gör hen inte, och lite sådär har det varit hela tiden i smått och stort med andra saker också. Finns flera anledningar, som dock enbart drabbat mig men aldrig min häst.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 160
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: FUNNY
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
13 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp