Bukefalos 28 år!

Fryst hösilage

Lotus

Trådstartare
Mitt hösilage förvaras på kall skulle och är stenhårt och jättekallt nu när det är typ 15 minus. Har ställt in det i sadelkammaren över natten så att det får tina upp. Törs man fodra med kallt hösilage, som nästan är fruset - får de inte kolik eller något då? Hur gör ni som ger hösilage ute? Och ni som har fri tillgång ute?
 
för några år sen hade jag såpass blött silage så det frös vid minus...hästarn fick ju lov att äta det och det var ingen som blev sjuk, men det är nog inte så roligt och mängden grovfoder blir nog lite mindre när det är så hårt....det är bättre med torrare, typ 60 ts , det fryser aldrig på vintern....
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 752
Senast: CaisaCax
·
Lantbruksdjur Vi har 4 st stutar, alla blir två år i sommar/ höst. En av dessa driver oss till vansinne... Så fort vi kommer ut på gården så råmar...
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Har en mineralanalys som ser ut såhär per kg/ts: Ca = 3,6 P = 1,9 K = 8,7 MG = 1.5 Cu = 4 Fe = 54 Mn = 181 Zn = 36 Vilket ger...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: Indiana
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 194
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp