Bukefalos 28 år!

Fullblod av mindre storlek?

Sv: Fullblod av mindre storlek?

Spectacular Tide!!! Lämnat mycket fina hopphästar och med bra steg!! Min pälskling är efter honom och vi har även två andra ston i stallet efter honom:love::love::love: Dom tre är absolut de snällaste på hela stället!!

Lite curiosa så har jag vart med och fött upp Local Hero :love: Kul att hans bebisar är uppskattade!!


Vad kul, min bebis är faktiskt uppfödd av Local Heros ägare och en vän till henne :D
 
Sv: Fullblod av mindre storlek?

Dåså ;-) helsinki blir spännande.
Vad tror du om academy award på de andra då? Jag gillar verkligen typen på hans avkommor jag sett, bra hals och ben. Sen kanske jag är lite partisk då mitt hjärta i stallet (marius) är efter honom. Om något år tror jag chinese mandarin (konstigt namn) kan bli intressant. Vi har ju en ur hans första kull i år- snygg och bra (änsålänge)
 
Sv: Fullblod av mindre storlek?

Vi har en galoppör efter AA .. Tycker dom är lite skarpa i psyket? Tycker många har sagt det också.. Vad tycker du?

Chinesen har jag alltid gillat! Hmm .. Har lite att fundera på :)
Jag betäcker inte om stona förrän 2014, dom får föl nu och jag undviker helst att betäcka vart år om jag kan.
 
Sv: Fullblod av mindre storlek?

Jag har ett sto efter Silca Legend. Hon är ganska liten, ca 160-162 har inte mätt men jag är 167 och hon är mindre än så. Fick beröm av en väldigt duktig seminvet som avlar på halvblod att de var det absolut finaste fullblod han någonsin sett :) tyvärr väldigt skarp i huvudet men hoppar grymt. I år är lite avgörande för funkar hon inte på tävling så kommer jag avla på henne istället. Tidigare år har hon mest bråkat och stått på bakbenen på tävling :p

Vet inte hur andra Silca-hästar är, men min har emellanåt inte varit rolig. Har slitit med henne i tre år och det är först nu allt "släppt". Har väldigt mycket temperament och humör men det har väl fullblod ofta. Ska hon avlas på kommer jag ta en halvblodshingst som nedärver stabilt psyke :p
 
Sv: Fullblod av mindre storlek?

Vi har också haft en rödhårig silca dam i stallet.... :angel: Men ja, skarp med egen vilja och inte stor utan liten och kompakt! ;)
 
Sv: Fullblod av mindre storlek?

Haha det går i släkten kanske? Min är åtminstone inte rödtott ;) man får fjäska som tusan, blir hon arg så är det bara att hålla i sig :p
 
Sv: Fullblod av mindre storlek?

Minns att jag blev arg på henne en gång för att hon bara fjantade sig i skogen. Slutade med att vi backade in i ett träd, och så blev hon ännu surare, för det var såklart också min skull.... :angel: Och ja, bara att hålla i sig!

Hon hade heller inte varit helt lätt att rida in tror jag folk berättade. Men löpte riktigt bra som 2-3 åring. :)
 
Sv: Fullblod av mindre storlek?

Jag har ett sto som är 156 cm i mkh som jag kan tänka mig att låna ut till förmånliga villkor.
 
Sv: Fullblod av mindre storlek?

*kl

Jag har ett sto Streetlight - Polar Falcon - Bluebird som nog inte är större än 150-152 cm. Vet inte var ifrån i stammen det kommer, men någon annan kanske vet?
 
Sv: Fullblod av mindre storlek?

Angående Sharp Matt-hästar och att de ofta är små.
jag har sett minst två Sharp Matt-ston på annons nu på senaste, båda verkade vara värda att kolla upp för dig ;)
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
504
Senast: MiaMia
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 263
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
Skola & Jobb Jag upplever att det nu är färre jobb att söka än när jag sökte jobb i början av året. Så jag funderar på vad mer man kan göra för att...
2
Svar
29
· Visningar
2 812
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp