Fullständigt felaktiga bilder som sprids i sociala media.

Är du säker att folk inte tror på det? Det är inte jag med tanke på vilka kommentarer som skrevs i samband med delandet av bilden. :nailbiting::crazy:

Säker? Nää inte ett dugg som Albert sa "Bara två saker är oändliga, universum och mänsklig dumhet. Och jag är inte säker på det förstnämnda."
 
Den här är ju så bra

killing%20dinosaur.png
 
Jag är alltid jäkligt kritisk till Kjell alltså!

OnT
Det här är en bild som alltid får mig att fundera på om jag vill skratta eller gråta (skratta för att den är så förbaskat dum så det finns inte och gråta för att folk verkligen verkar tro på den här skiten)
Bloody+immigrants+keep+brittain+britissh_daa91f_5187456.png
Det där är ju Professor Quirinus Quirrell från Harry Potter, om det verkligen är någon som är så dum att de går på det, så antingen har de inte läst texten noggrannt eller så har de inte sett Harry Potter eller så är det en variant av båda.
 
Ärligt talat så tror jag inte det finns nån som tror på det :D .
Att dom delar för att det är roligt och naturligtvis ironiskt kan jag förstå, det var ju kul.
Fast, folk är korkade. Folk tänker inte. Som alla tävlingar där man ska dela och tagga vänner för att vinna ett presentkort på ex 5000 kr på H&M eller vad det nu kan vara. När något är för bra för att vara riktigt sant, nä då är det inte riktigt sant!
 
Jag har några st på fb som mer än gärna sprider propaganda som stärker deras egna tro och diverse teorier. Pinsamt.
 
Fast, folk är korkade. Folk tänker inte. Som alla tävlingar där man ska dela och tagga vänner för att vinna ett presentkort på ex 5000 kr på H&M eller vad det nu kan vara. När något är för bra för att vara riktigt sant, nä då är det inte riktigt sant!
Ugh, jag ogillar skarpt alla dom där "gilla/dela tävlingarna" jag ser det bara som att sidorna som lägger ut dom är ute efter gratis reklam, samtidigt som det är olagligt enligt lotteriinspektionen. :angel:
källa: http://www.lotteriinspektionen.se/sv/Fragor--Svar/Allmanna-fragor/Lotteri-eller-tavling-pa-Facebook/
 
m5xW6tE.jpg


En av ett antal bilder som cirkulerat på FB mycket. Har sett den delas av rasister som "titta hur flyktingarna svämmer in i europa" och av antirasister som påstår att det är européer som flyr till Afrika under andra världskriget, dvs nu är det vår tur att ta emot precis som dom tog emot oss då.

I själva verket är det en bild på albaner som försöker fly till Italien runt 1991. Man får fram bilden superenkelt genom att googla t ex ship refugees climbing.

Har sett till synes väldigt smarta människor dela den här bilden utan minsta försök att ta reda på var den kommer ifrån eller vad den representerar. Alltså jag begriper inte....har inte alla som hänger på nätet lärt sig nu, att man ska kolla saker innan man tror på dom? Det är Internet Rule No 1 för mig.
 
Alltså jag begriper inte....har inte alla som hänger på nätet lärt sig nu, att man ska kolla saker innan man tror på dom? Det är Internet Rule No 1 för mig.
Jag har en stark misstanke om bekvämlighet och lathet, att dom inte orkar bry sig att ta reda på sanningen. Förvisso borde dom då heller inte sprida sådant vidare, men men...
 
Jag har en stark misstanke om bekvämlighet och lathet, att dom inte orkar bry sig att ta reda på sanningen. Förvisso borde dom då heller inte sprida sådant vidare, men men...

Ja men det är just det som är grejen. Att man själv vill tro på något, okej - men sprider man det vidare utan att kolla riskerar man att göra bort sig fullständigt.:crazy:
 

Liknande trådar

Träning R+ tränare i min omgivning har inga hästar som galopperar för fullt. Deras hästar står och moffar godis och hasar sedan några steg till...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
6 472
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 977
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Gifar, snurrande bilder, saker som rör sig i en bild osv. Jag vet faktiskt inte vad det kallas men jag tänker att alla som har sociala...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 334
IT & mobiler Sambon ska ta över ansvaret för sociala medier i klubben där han är medlem. Vilken app är bäst för att göra snygga bilder, tänker för...
Svar
14
· Visningar
680
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp