Bukefalos 28 år!

Fundersam och orolig+g-tester/sammanslagen tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur säkra är....

Hur fick du då på provstickorna?? Vad visade de??
 
Sv: Hur säkra är....

Det onda gick över. Hade lite fjant blödningar på någon milliliter per dag några dagar men inte mer. Ingen riktig mens.

Jag var varit till gyn för prover. De tog bara hormonprover och sedan när jag frågade dem när jag kunde räkna med att bli kallad så sa dem, typ om 2-3 månader. Enbart tidigare ifall de har varit något oerhört svårt via hormonproverna.
När jag påpekade för dem att jag aldrig blivit kallad för cellprover fastän jag är 32 år, så bara flinade de och sa att jag skulle ta det sedan vid mötet av doktorn, vilket betyder förmodligen att jag får vänta 2-3 mån.
 
Sv: Hur säkra är....

Gravtest är helt säkra om man utför dem rätt. "Symptom" kan däremot vara vad som helst till ingenting. Själv fick jag balansrubbningar i den tidiga graviditeten som var otroliga på fm för att vara bättre på kvällen.
 
Sv: Hur säkra är....

Nja bara funderade..... testen har varit så knepiga för mig samt att min menscykel är helknasig.
 
Sv: Fundersam och orolig

Min menscykel är helknepig.
Jag har varit till gyn för att göra hormonprov och någon gång till hösten kommer de att kalla mig hoppas jag. *tss* Det var den enda undersökningen de gjorde nu resten kommer de att vänta med. När kallelsen blir det vet jag inte och det är så frustrerande.
Under våren har mensen börjat droppa lite men "ändrat" sig efter ett par timmar hela tiden. Ena gången fick jag i början av april och den andra & tredje i början av juni. Innan den i april hade jag inte haft sedan början av december.
Kanske att min stressiga vår har även påverkat min mens cykel.


Jag vet varken fram eller bak längre. Orolig också ju längre tiden går.
 
Sv: Fundersam och orolig

Min pojkvän blev för en tid sedan min sambo, eller vi har bott hos varandra sedan juli, men hade kvar våra respektive bostäder och sedan nu under hösten flyttade vi till en gemensam.
Ville bara säga att i början av november var jag till gynekologen.
Han sa så att hypofysen skickar ut signaler som den ska men sedan att kontakten mellan hypofysen och min livmoder / äggstockarna är det något galet med och det är därför jag har sådan oregelbunden mens. Jag får ju allt från 4- 10 gånger per år, ett tag var det 2-6 ggr per år också.
Han rekommenderade mig att inte vänta till efter 35, då jag får svårare ju längre tiden går.
Han sa också att när min Sambo och jag bestämmer oss för barn, så ska vi pröva själva ett halvår och går det inte så ska vi få hjälp.
Den pojkvännen som jag har haft under flera år nu, som har träffat alla i min släkt och släkten trivs med. Jag har träffat hans sida också oerhört mycket. De har bjudit med mig på semestrar till bulgarien två år i rad blir även nästa år, samt varit med till Polen och träffat pappa.
När min sambo och jag var över i september till min kusins bröllop så var det flera som frågade när vårat skulle bli.
Jag älskar min sambo oerhört! Han är det absolut bästa som har hänt mig! Min sambo vet om allt vad gynekologen har sagt!
 
Sv: Fundersam och orolig

När vi har kommit i ordning här hemma i vår lägenhet och jag hittar något att jobba med på helgerna, som går att kombinera ihop med studierna så kommer dagen för små knyte vara närmare än vad det ibland ser ut.
 
Sv: Fundersam och orolig+g-tester/sammanslagen tråd

Har ingen erfarenhet av detta, men jag tror att du ska prata med din pojkvän om att DU av både biologiska och andra skäl inte kan/vill vänta mkt längre. Ni har ändå varit ihop i ca 2-2½ år och det är inte så lite! Många skaffar barn (kanske oplanerade men det funkar ändå) inom första året.. Känner ett par nu som väntar barn efter bara några månader ihop och det funkar fint.

Jag tycker inte du ska vänta allt för länge.. Jag menar inget illa mot de som skaffar barn sent, men jag är glad att jag inte har äldre föräldrar. Min mamma var 32 när hon fick mig och det känns inte gammalt. Hon kommer dessutom få uppleva mina barnbarn vilket känns roligt. En vän till mig som är 20 år har en pappa som är över 70 och han ser och hör dåligt.. har problem med hjärtat med mera.. in och ut på sjukhus.. oro för familjen! Jättetråkigt.

Visst att det är olika hur mkt sjukdomar man har i familjen och hur gammal man är när man känner sig gammal.

Tekniken tillåter äldre förstföderskor men man ska orka med småbarn när man är över 40 också.. man ska orka med tonårsbekymmer när man är nästan 60.. när man går i pension så kanske det inte blir så mkt vila. Barnen kanske då fortfarande bor hemma och man kanske aldrig får se sina barnbarn..

Tjejer har rätt stor press med det här med att skaffa barn, plugga mm mm. Vet man inte vad man vill studera kan man kanske skaffa barn först och plugga sen. Studerar man kanske man hinner bli färdig innan det är fööör sent eller kan ta en paus eller kombinera. Det finns många möjligheter att få bra jobb utan studier också.. Barn kan man inte skjuta för mkt på framtiden om man vill ha dem.

Det sägs att den bästa åldern fysiskt sett för barnafödande är vid 19. Det passar sällan då man precis slutat gymnasiet.. men man säger också att det börjar gå neråt efter 25.. tänk då att föda första vid 42. Det är lite skillnad. Det kan ju inte vara lätt när man kanske inte har stadig partner och så förrän då. Så är det ofta nuförtiden.
 
Sv: Fundersam och orolig+g-tester/sammanslagen tråd

Tack för ditt fina svar.
Samma känslor strömmar genom mig, att det inte är speciellt rättvist att vänta för länge. Men det är det ekonomiska att få till det.
Har haft svårt att få jobb innan, mycket beror på min utländska härkomst, trots att jag är född i Sverige. Men de ser på efternamnet och dömer där. Men man byter inte bort heller ett över 900-årigt efternamn.

Många anser att bäst mognad har man efter 25 år.

Min sambo och jag har diskutterat, jag ska förmodligen köra på ett par år med mina lärarstudier i en studietakt på 200 % och sedan så kanske gör ett uppehåll, där jag försöker extra knäcka på något sätt innan så att min föräldrapenning blir högre. Idag skulle den bli det absolut lägsta och det är för lågt. Går det att ordna så, så kanske det löser sig, annars får jag vänta, även om det är tufft.
 
Sv: Fundersam och orolig+g-tester/sammanslagen tråd

Jag tycker det blir utmärkt om du väntar med barnanskaffandet tills du klarat en utbildning och har en examen. Det blir nämligen inte lättare att studera med en bebis i huset ;)
 
Sv: Fundersam och orolig+g-tester/sammanslagen tråd

Silverkedjan skrev:
Jag tycker det blir utmärkt om du väntar med barnanskaffandet tills du klarat en utbildning och har en examen. Det blir nämligen inte lättare att studera med en bebis i huset ;)
Vi får se hur det blir.... Det kan tänkas att det blir en paus ifrån studierna och där att vi skaffar ett litet knyte....
Men som sagt det blir upp till oss att bestämma och inte du.....
Min sambo är det bästa som har hänt mig och han är underbar mot mig.... Han vet hur orolig jag är för hurvida jag kan ge honom det yttersta kärleksbeviset.....Men just nu har vi för mycket att tänka på i övrigt för att sätta oss in ordentligt.... men löser vi det på något sätt det ekonomiska, så är dagen för ett lite knyte inte långt ifrån. Visserligen skulle han klara hela familjen på sin lön, men det är ju inte rättvist mot honom.....
Hittar jag något vikariat eller liknande så får vi ser hur det blir framöver..... Mer tänker inte jag säga om detta....
Jag hoppas att du kan acceptera detta som jag skriver här!
Egentligen "skiter" jag fullständigt i vad du skriver här.... då du lägger dig i saker och tycker saker, utan att veta ett dugg om mig. Skulle du ha skrivit annorlunda här, så skulle det vara en helt annan sak. För vad har du för rätt att döma mig och ifrån gamla saker?
Jag hoppas att du får en trevlig jul och nyår och hoppas att nästa år inte blir som detta. För jag orkar inte ha med denna stämning här inne pga vissa inte kan ta det jag säger på allvar.
Nu hoppas jag att det inte blir någon knas diskussion av detta och att tråden försvinner pga det. Jag hoppas att ni som skriver här inne kan acceptera att detta är mina känslor, tankar och man kan inte ifrågasätta sådant och kalla någon med skev verklighetsbild osv....
 
Sv: Fundersam och orolig+g-tester/sammanslagen tråd

horsedream/skrivartessan/carpe_diem/magdalena, du har inte funderat på varför du blivit avstängd här?

Att skapa flera nick för att hålla med sig själv är väl knappast förbjudet, men det ökar inte direkt trovärdigheten.

Och att delta i diskussioner på ett öppet forum - det GÖR man just för att andra SKA kunna lägga sig i och tycka saker. Sedan förstår jag att det är obehagligt för dig om du inte får de svar du vill ha och om man kan se igenom dina lögner och dubbelspel här.

Personligen tycker jag det tar onödig energi från forumet när man agerar som du gör. Och jag tror inte heller det är bra medicin för dig att leka de här sympatilekarna :cry:

Troligen kan användarna kan se dina inlägg för vad de är och då dör trådarna ut så vi slipper den här upprepningen.
 
Sv: Fundersam och orolig+g-tester/sammanslagen tråd

Varför kallar du mig för skrivartessan för?
Jag har enbart haft Carpe_Diem och horsedream.
Jag försöker inte skaffa någon sympati mer än någon annan här inne.
Jag har ärligt frågat om saker och bara bett om svar.
Hur kan du tro att jag skulle ha skrivit under nicket skrivartessan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp