Gästkrönikören om säkerhet: ”Hästen har ingen dold agenda”

Lär dig läsa av hästen, så ser du signalerna hästen ger dig. Kanske är det inte läge att rida ut denna dag - eller i alla fall inte före du suttit upp och ridit några varv i Ridhuset. Ridsports gästkrönikör funderar över hästens kommunikation och agenda, samtidigt som han sitter med sitt hand i bandage.
 
Jag hoppas björn fortfarande har lite influenserstatus bland unga, för den här krönikan tycker jag så många skulle behöva ta till sig av. Det handlar ju inte om att vara rädd FÖR världen eller sin häst utan att vara rädd OM sin häst och sig själv. Optmera förutsättningarna för att lyckas med sitt parti inte-nudda-mark sas.
 
Mmm nice approach, känns härligt att det finns professionella ryttare som kör på samma grej som en själv klurat ut. Jag är en feg tant och brukar tänka i banorna att jag ska göra det så enkelt som möjligt för hästen och mig att lyckas och få en bra ritt eller umgänge tillsammans 😊 Man behöver inte alltid ta onödiga risker med stora djur som har nära till flykt.

Jag kör btw stenhårt med "Jesus strap" efter att ha ägt ett nipprigt fullblod, men här går den under namnet "OH SHIT!- strap" 😁
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 398
Senast: Habina
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 438
Senast: Lycan
·
  • Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 226
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp