Bukefalos 28 år!

Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Justja. Jag kommer att lägga ut en bildbomb på henne senare såklart! Så fort som det är något att visa upp.. Hon har tappat mängder med päls nu, och det är inte särskilt snyggt på en svart hund måste jag medge.
Hon har dock äntligen ökat i hull (Var alldeles för smal när hon kom, som dräktig) men vi har fortfarande en hel del kvar. Jag vill ha mycket mer muskler, och en del hull till. Men det går nog rätt lätt, för hon älskar att få arbeta - framför allt så kan hon jobba med kroppen hur mycket som helst, energin tar aldrig slut!
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Åh vad snygg hon var!!!! Den typen gillar jag jättemycket! Maffig men ändå med lite längre linjer och lite "intelligentare" uttryck!! (enligt min personliga och helt okunniga smak)

Henne kan jag få hundvakta ngn gång :D
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Boston och Bronx leder fortfarande ;) helt klart!
Men du ska inte behålla någon utan välja en(?) att ha ut på foder? Tik eller hane?

Blir kul o se helbilder på dem :)
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Den håriga spanieln är väldigt korthårig nu! Fick lov att trimma mycket av det långa håret på bringan på hon, hon blev förvandlad till en snöhund då det blev klibbsnö! Hon smälter in bra!
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Åh herrejösses!!!!!!!:love::love::love:

*Nikkis intalar sig själv - valpar är INTE söta, valpar är INTE söta, dom är INGET att ha................. Eller?!* :p
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Hihi, om du hade sett henne IRL hade du sett hur o-maffig hon är :D Förvisso är hon klen i övrigt nu också, men hon är en liten tjej av naturen också. Och att sen se henne bredvid min Pansarvagn gör väl kanske inte henne rättvisa heller ;)
Men hon är underbar! Hon har en superfin utstrålning, en väldigt trevlig mentalitet och fungerar super i allt i livet liksom. Och icke att förglömma, hon lämnar riktigt fina valpar!
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Nej precis, jag ska inte behålla någon hemma. Jag har redan 4 hundar, och dom kräver alla sin tid, träning och motion ju. Det känns inte schysst att ha en till, för dygnet har ju liksom bara 24 timmar och då får jag ta av deras befintliga tid. Så för att kunna fortsätta aveln framåt ändå, får det bli foder.

Jag kommer förmodligen att sätta ut två på foder, en av varje kön, om allt går som jag hoppas :)
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Tack :) Nr 3 är söööt, men hon har temperament som en äkta terrier :D Jag tror hon fick för alla i kullen... ;)
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Käre värld! :love: Brooklyn, Blaine, Bermuda och Byron är helt fantastiska! Och jag som ska ha en korthårscollie... :angel: Om det inte vore för "fuck you"-attityden som jag har väldigt svårt för, så skulle dessa fyra vara svååååååårt lockande!

Jag gillar vanligtvis inte "bull"-hundar, men dina valpar ser liksom så mycket smartare och roligare ut än andra jag har sett. De har en helt annan blick!
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Dessa småttingar är efter andra linjer än mina andra, och har en rätt så annorlunda inställning till arbete :) Mamman ifråga älskar att få jobba, och är otroligt lättlärd och lyhörd! Pappan till valparna också, han gör allt för människor och anstränger sig till det yttersta för att följa och lära sig.
Det är en enorm skillnad redan nu i hur valparna är, agerar och tänker, än från min förra kull exempelvis. Därför hoppas jag på att hitta ännu fler arbetande hem till dessa!

Ögonen på dessa valparna är något speciellt, det håller jag med om. Jag vet inte riktigt vad, men dom fångar alla :love:
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Åh nu vet jag hur deras mamma ser ut, så fin! :) Gillar alla dina hundar, alla ser så harmoniska ut! :love: (trots busbilderna ;))
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp