Bukefalos 28 år!

Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Bebben

Trådstartare
Har nu kommit! Ja, dom är söta. Vackra. Snygga. Trevliga. Roliga. Men GALNA! Herregud, vart man än går så är det valpar :D Och jag städar större delen av dagarna... Men dom är så underbara den här kullen, så det finns inte!

Nästa vecka ska jag göra mitt val, av vilka som ska ut på foder. Då är dom 7 v, och det brukar gå att välja på hur dom ser ut då, och mentaliteten märks av rätt tydligt.

Jaha, då börjar vi då. OBS, detta är inga "fina" bilder, utan bara bilder tagna i farten. Riktiga bilder kommer imorgon förhoppningsvis, när dom är uppställda och stilla.

baltimore.jpg
Tik 1
brooklyn.jpg
Tik 2
blaine.jpg
Tik 3
berkeley.jpg
Tik 4
bailie.jpg
Tik 5
blackberry.jpg
Tik 6
butterfly.jpg
Tik 7

Fortsättning följer...
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

boston.jpg
Tik 8
bermuda.jpg
Tik 9
bronx.jpg
Hane 1
byron.jpg
Hane 2

Jag är så kär i allihopa :love:
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Igår så badade alla valparna för första gången, och dom var superduktiga! Dom vita höll sig rena i hela 2 timmar, innan det var dags för nästa utfodring... Nu, ett helt dygn senare, så är alla skitiga igen. Dom har tvångstankar om att rulla varandra i bajs, och att sedemera klättra på övriga syskon så att ALLA verkligen får känna på smutsen. Suck.
Det lär bli några fler bad dom närmaste veckorna ;)
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Jag kan verkligen inte se mig mätt! :eek::love:

Alla ser så otroligt oskyldiga och "älska mig, så älskar jag dig" aktiga ut! :D:D
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Bättre du kommer nu innan jag gjort mina val istället, för än så länge får ingen tingas ju ;) :D Eller ja, jo, okej. Den sötnosen du visade upp är inte med bland mina val, eftersom hon har för mycket vitt på sig för att kunna prestera okej på utställningarna. Det är inte mitt enda krav på en framtida avelshund, men det kan ju vara kul om dom kanske kan få ett CK någon gång i alla fall ;)
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Åh, dom ÄR sådana också. Det är så gulligt när 11 st kommer och tigger vid mina fötter när jag äter mat, och tar fram sina bästa valpögon och bara skriiiiker att dom behöver käääärleeeek (Läs, låt oss smaka på din blodiga biff! :D) :love:

Gud, dom är verkligen speciella dom här valparna. Deras mamma är en avelstik att hålla hårt i!
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Åh, ja mamman är verkligen cool! :D:D (För det är väl den bruna som du har visat upp innan?)

Tror du att dom skulle uppskatta ett diamanthalsband?! :bump:



;):d
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Nää, det är inte den bruna (Röda ;)) tjockisen, utan min svart/vita lilla tjej :)

Rödingen har lämnat jättefina valpar hon med, men dessa små är helt annorlunda känns det som! Mycket mer aktiva, väldigt intelligenta, väldigt kontaktsökande etc. Rödingen lämnar valpar som lite mer säger "Fuck you!" och går sin egna väg :angel: ;)

Monster är från den röda tikens kull, hon är lite drygt 6 mån gammal nu!

(Monster hade ett rosa diamanthalsband innan, som hon var såå fin i :love: Det bet hennes mamma sönder :mad: )
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Tillägg;

B-kullen%204v%20961copy.JPG

Detta är mamman till dessa valpar. Hon är svart och vit, väldigt mjuk och trevlig. Lyhörd och kontaktsökande, älskar att få jobba. En pajas som skulle kunna döda för att få stjäla en strumpa.

B-kullen%204v%20797copy.JPG
Detta är den Röda Pansarvagnen. Hon är stor, klumpig, brutal och ivägen. Snäll som få, men rätt korkad. Hon har inga intentioner om att någonsin lyda ett enda kommando under sitt liv, och att anstränga sig är något som helst väljs bort.
Hon är dock en underbar lektant till dom nya valparna, som hon ägnar en stor del av dagen åt att underhålla och uppfostra dom små, när deras mamma tar paus i soffan :p

B-kullen%204v%20939.jpg

Detta är Monster, dotter till Röda Pansarvagnen. Hon är lika klumpig och brutal som sin mamma, men lyckades ärva lite energi och vilja av sin pappa. Jobbar mycket och gärna, men helst på egna villkor. Det som Monster inte kan tugga sönder, det finns inte. Hon har dessutom vunnit VM i att kunna peka finger på flest sätt.
Fast hon är rätt söt. När hon sover.
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Tack! Det är hon verkligen, hon har ett väldigt speciellt utseende. Och hon är grym på att pussas :love:
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Ögonlapp har hon ju!

Haha du märker inget om den byts ut mot en eng springer spaniel som oxå pussas? ;)
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Njaaaeeee, kanske inte. Vem vet, en hårig spaniel kanske smälter in fint i flocken på 15 korthåriga kamphundar :angel:

Om inte jag skulle se den skulle mina vuxna hundar förmodligen komma springades till mig fort som attan; "Mamma VAD är det DÄR!? :eek:"
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Tik nr 3 och 9 får gärna flytta hem till mig :) Men då blir nog sambon galen.
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

*kl* Tik nr 6 oj vilken läcker färg!! Den gillade jag skarpt! Kan du inte posta ngn mer bild på mamman? Såg ut som att hon hade mkt mera nos än man brukar se... Fast hon såg väldigt fin ut!!
 
Sv: Galenpannornas 6:e vecka på jorden

Blackberry's färg kallas för seal, och är något som en hel del har. Ser ut som solblekta svarta nästan, fast året om :p I USA kan man inte vinna på utställningar med dom, det är väldigt ovanligt i alla fall - men här verkar domarna inte ha några problem alls med det.
Hon är underbart söt den lilla, hon ser så otroligt tjejig ut :love:

Mamman är en väldigt liten tik, så skenet bedrar nog gällande hennes nos/huvud. Min andra tik har kortare nos förvisso, men är också lite mer av bully-typen. Längden på denna tiks huvud är mer standard, och så som dom flesta vill ha den.

1%e5r.jpg-for-web-normal.jpg
Såhär såg hon ut 1 år gammal. Nu jobbar vi på att återfå lite kondition, muskler och hull. Och PÄLS :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp