Bukefalos 28 år!

GALLA eller vad!!

J

jojo75

Min häst hade en 2 gradig hälta och har fått medicin i 1 vecka. Allt har verkat bra, inte varit varm de senaste dagarna, haltar inte det minsta. Nu upptäcker jag att han har "galla" eller vad det nu är runt baksidan av kotan!!!
HJÄLP, vad kan detta bero på, han har fått varit ute och skrittat ca 30 min/dag. NÅN...... :confused:
 
om han är gallig kan det bero på att han har överansträngt sig lite men har det inga stor gallor e det säkert ingen fara.. lägg ett jodopax omslag över natten blir det inte bättre ska du kanske ringa å rådfråga med vetrinären.. lycka till hoppas det löser sig.. :)
 
Har han stått mycket? Isåfall kan gallan bero på de,ju me rhanfår rröra sig desto bättre,mjuka gallor är inte farliga,se över proteinet å se till att han får röa på sig så mycket d går.

mvh anna
 
Kolla först och främst att där inte finns något sår. Lägg annars om med bandage och något liniment, typ Arnika eller liknande. Gör detta direkt när du kommer in med hästen då svullnaden oftast gått ner, på torra ben dock! Blir det inte bättre efter en vecka - kontakta din Vet. igen.
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 348
Senast: Sirap
·
Hästvård Min lilla älsklingshäst blev för tre veckor sen ordentligt halt vänster fram. Vi har varit inne på klinik, lagt bedövning och då släcker...
Svar
14
· Visningar
2 679
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 944
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp